Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Velikonoce jsou o barvách, většina ojetin má jen jednu ze čtyř

Praha, 14. dubna 2022 – Velikonoce jsou spojeny s pestrostí barev. To se ale o autech říci nedá. Barvy vozů se staly monochromatickými. Podle údajů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, má 63,2 % prodaných ojetých vozů čtyři základní barvy: bílou, černou, šedou a stříbrnou. Zájem o pestřejší barvy během 30 let existence sítě AAA AUTO klesá. Například zelenou vojí již jen 2,1 % zákazníků a často jde o tlumený tmavý odstín. Žlutou, oranžovou nebo růžovou nevolí ani 1 % lidí.

Většina ojetin má podle AURES Holdings méně nápadné barvy karoserie. Data z posledních let ukazují posilující zájem Čechů o různé odstíny šedé (24,7 %), bílou (18,6 %) a černou (15,5 %). Z výraznějších barev si zákazníci AAA AUTO pořizují v zásadě jen modrou (14,1 %) nebo červenou (9,8 %). Toto potvrzují i data společnosti BASF zabývající se laky aut ve světě. Studie ukázala, že 39 % automobilů na světě je bílé barvy. Barvy černá, šedá a stříbrná dohromady tvoří dalších 39 %. To znamená, že téměř 80 % všech vozidel je lakováno achromatickými laky, tedy bílou, černou a všemi odstíny šedé. Nejoblíbenější chromatickou barvou je podle tohoto průzkumu modrá, kterou na světových silnicích potkáte z 9 %. Červeným autem jezdí 7 % lidí.

Všechna auta v dnešní době vypadají stejně. Větší důraz než na barvy je kladen na snižování spotřeby paliva a neustále se rozrůstající seznam bezpečnostních prvků a technologií. Jednotné se tak staly i barvy vozů. Výrobci automobilů se vyhýbají riziku a prodávají právě nejoblíbenější achromatické barvy, čímž omezují celkovou nabídku neobvyklých odstínů. Zákazníci pestrost barev ani nehledají, protože tuší, že výrazná barva u nového vozu může snížit hodnotu na sekundárním trhu,“ uvedl provozní ředitel skupiny AURES Holdings Petr Vaněček. Na druhou stranu ale dnešní barvy na automobilech nejsou jen bílé, šedé nebo černé, jak ukazují statistiky. „Lak na voze je často ozvláštněn přidáním efektů, jako jsou kovové vločky, kousky skla nebo slída. Barevné tóny se také mění. Přidáním lehce namodralého odstínu k bílé vznikne futuristický vzhled, trocha nažloutlé bílé znamená luxus,“ doplnil Vaněček.