Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Úzká“ mašinka se vrátila na Osoblažku

Motorová lokomotiva 705.914 byla v těchto dnech po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Na Osoblažce bude dodavatel pokračovat ve zprovoznění lokomotiv přímo na úzkorozchodné dráze. Proběhne oživení stroje, vyzkoušení všech komponentů, během března je plánovaná tzv. technicko-bezpečnostní zkouška a následovat bude zkušební provoz modernizované lokomotivy.

 

České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při modernizaci došlo ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a oprav zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili úplně nový spalovací motor, trakční alternátor, chlazení hnacího agregátu nebo řídicí systém včetně pultů strojvedoucích. Podvozky včetně elektromotorů prošly kompletní obnovou.

 

Po dokončení všech nezbytných kroků a schválení vozidla budou mít České dráhy na Osoblažce k dispozici dvě soupravy sestávající z úzkorozchodné lokomotivy a úzkorozchodného vozu.

 

 

 

S pozdravem

Mgr. Petr Šťáhlavský