Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Úředníkům v Praze 2 stačí občanský průkaz v mobilu

Praha (1. února 2024) Na Úřad městské části Praha 2 mohou lidé ode dneška za vyřízením svých záležitostí s elektronickým občanským průkazem v mobilním telefonu. Praha 2 je tak první městskou částí v metropoli, která tuto službu občanům nabízí.

Městská část Praha 2 přistoupila k projektu eDoklady dobrovolně a o několik měsíců dříve, než jí ukládá zákon. Ten počítá s tím, že občanský průkaz v mobilním telefonu budou obce s rozšířenou působností povinně uznávat od 1. července.

Jsme moderní městskou částí a držíme krok s dobou. Rozhodli jsme se připojit k projektu v předstihu, abychom lidem komunikaci s úřadem co nejvíce usnadnili a připravili se tak na legislativní změnu,“ sdělil starosta Prahy 2 Jan Korseska.

Elektronizaci veřejné správy a digitalizaci služeb dlouhodobě podporujeme. Naše služby občanům proto neustále zdokonalujeme. Sledujeme trendy a postupně zavádíme do činnosti úřadu nové technologie, které lidem usnadňují komunikaci s úřadem a šetří čas,“ dodává tajemník Úřadu městské části Praha 2 Michal Kopecký.

V oblasti modernizace služeb a digitalizace veřejné správy se městská část Praha 2 řadí již dlouhodobě mezi průkopníky. V loňském roce tak radnice spustila internetovou platební bránu a také virtuální prohlídku úřadu. Zavedením online formuláře zjednodušila systém žádostí o pronájem veřejných ploch, podnikatelům a živnostníkům pak radnice nabídla notifikace nabídek pronájmů nebytových prostor. Začátkem roku městská část Praha 2 spustila také aplikaci Virtuální lístek, která slouží návštěvníkům úřadu nejen pro virtuální zařazení do fronty, ale i pro online objednání na konkrétní termín.