Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

UNIKÁTNÍ PRŮZKUM VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ: ČEŠI JE MILUJÍ A JSOU KONZERVATIVNĚJŠÍ NEŽ SLOVÁCI

Praha, 4. dubna 2024 – Česko a věrnostní programy – to je kombinace, která se dynamicky vyvíjí už více než třicet let. Češi milují věrnostní výhody a téměř každému se ukrývá alespoň jedna klubová karta v peněžence nebo aplikace v mobilu. Unikátní průzkum agentury Median pro společnost Shell nyní ukazuje, jaké je chování Čechů – věrných zákazníků, čemu dávají přednost muži a co láká ženy, v čem je národ konzervativní a jak věrnostní programy ovlivňují rozhodování při nákupech.

Revoluční dobou vzniku věrnostních programů v České republice se stala první polovina 90. let, kdy své pravidelné zákazníky začaly odměňovat potravinové řetězce. V současnosti, o zhruba tři desítky let později, jsou věrnostní programy běžnou součástí života Čechů a Češek a v alespoň jednom programu je registrováno až 94 procent lidí starších 18 let. Jak uvádí průzkum agentury Median pro společnost Shell, programy si zákazníci spojují nejčastěji s nákupem potravin (70 %), dále s drogeriemi (54 %), lékárnami (52 %) a čerpacími stanicemi (39 %).

Plastové karty stále vedou

I když je digitalizace v Česku na vzestupu, v odvětví věrnostních programů se stále ještě velká část Čechů drží konzervativního modelu plastových karet, které využívá 71 % dotázaných. Podle průzkumu pak používá mobilní aplikace 66 % lidí, zatímco u našich slovenských sousedů je to už 70 %. Mobilní aplikace přitom dokáží nabídnout ještě více možností využití. Například prostřednictvím aplikace Shell mohou zákazníci nejen sbírat a uplatňovat věrnostní body Shell ClubSmart nebo vyhledávat čerpací stanice, ale také platit za tankování přímo z auta.

Vernostni-karty.

Ženy versus muži

Jak ukazují data, členství v jednotlivých programech má zásadní vliv na výběr obchodníků u 71 % zákazníků. U věrnostních programů až 82 % z nich oceňuje možnost nakupovat levnější produkty a měnit nasbírané body za slevy (64 %). Průzkum také potvrzuje obecné mínění, že o věrnostní programy se ve větší míře zajímají ženy, které se registrují do více programů než muži.

Z průzkumu dále vyplývá, že ženy si nejvíce spojují s věrnostními programy potraviny nebo drogerii, zatímco muži ve vyšší míře čerpací stanice. To potvrzují i data věrnostního programu Shell ClubSmart, v němž mají muži až 77% zastoupení. A jak jeho zákazníci nejraději utrácejí své věrnostní body? „Členové našeho věrnostního programu je proměňují nejčastěji za slevu na nákup, na produkty přímo na čerpacích stanicích nebo je použijí na odměny z online katalogu. Těší nás, že velká část zákazníků své body Shell ClubSmart pravidelně využívá na dobrou věc a daruje je Nadačnímu fondu Kapka naděje. Naše společnost tyto body následně přemění na finanční podporu nadace. Tato spolupráce trvá již 20 let a je stále mezi zákazníky velmi populární,“ vysvětlil ředitel provozu čerpacích stanic Shell Jan Čapský.

O průzkumu:
Reprezentativní online průzkum mezi 508 respondenty v České republice a 505 respondenty na Slovensku ve věku 18+ provedla agentura MEDIAN ve dnech 2.–6. ledna 2024.

Kontakty pro média:

Seesame, s.r.o. Shell Czech Republic

Lucie Bártová Jana Voštinárová

E-mail: bartova@seesame.com E-mail: j.vostinarova@shell.com