Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Trh ojetin v 2. čtvrtletí podle Carvago: Kontinuální růst cen ojetin po dvou letech zastavuje. Vybrané modely zlevňují

  • Bezprecedentní a dlouhotrvající růst cen ojetých vozů v důsledku utlumené výroby, pandemii a v neposlední řadě i válce na Ukrajině se zastavuje
  • Stále se však najdou modely vozů, které svojí oblíbeností mezi zákazníky a limitovaným počtem kusů na trhu cenu nepatrně zvýšily
  • Carvago.com, největší evropský online marketplace, analyzoval data o evropském a českém trhu ojetých vozidel ve druhém čtvrtletí roku 2022

Praha 12. července 2022: I přes rekordní inflaci v Česku i dalších evropských státech se téměř dva roky trvající růst cen ojetých vozidel zastavuje. Z pravidelné kvartální analýzy Carvago.com vyplývá, že se vyrovnává poměr nabídky a poptávky na trhu, ale také přibývá méně kvalitních ojetin.

Na cenu ojetých vozidel v Česku má velký vliv i situace na německém trhu, kde mediánová cena aut do stáří pěti let poklesla v porovnání s prvním čtvrtletím o 9,5 procenta. I na tomto trhu však platí, že vybrané modely si svou cenu drží či stále mírně zvyšují.

Podíl vozidel se vznětovým motorem stejně jako mediánový nájezd v porovnání s prvním čtvrtletí vzrostl, ale podíl vozidel s automatickou převodovkou naopak klesá. „Podíl naftových vozů poslední rok pomalu, ale kontinuálně klesal a podíl aut s automatem naopak dlouhodobě rostl, což odpovídalo preferencím zákazníků. Za touto změnou může být příliv méně atraktivních a hůře vybavených aut na trh,“ říká Jakub Šulta, CEO Carvago.com.

Každý den analyzujeme více než 5 milionů inzerátů ojetin na evropském trhu, abychom v naší nabídce měli jen ty nejkvalitnější vozy od nejlepších prodejců. Díky tomu jsme schopni monitorovat trh a přinést pohled na jeho vývoj v českém i evropském kontextu,“ uvádí Jakub Šulta a dodává: „Pokles cen v Německu významně zatraktivňuje dovoz z této země, který je dlouhodobě zdrojem zhruba 75 % dovezených ojetin na naše území. Spotřebitel by ale neměl podceňovat technickou ani administrativní kontrolu vozidla, která by měla být provedena odborníkem.“

Nastupující trend?

Změna v dva roky trvajícím a téměř kontinuálním zdražování ojetých vozidel nebyla ještě na konci měsíce dubna patrná, naplno se projevila až v polovině druhého čtvrtletí. Jedná se o nastupující trend. Může tedy spotřebitel očekávat, že již nebude svědkem paradoxních situací, kdy je stejný model ojetého ročního vozu dražší, než udává jeho výrobce v případě auta úplně nového?

Odhaduji, že se jedná o krátkodobý úkaz, který bude otázkou týdnů, maximálně měsíců. Infalaci se do konce roku významně zkrotit nepodaří a problémy ve výrobě nových vozů přetrvávají. Proto spíše než návrat k tržním zvyklostem předpokládáme během podzimu 2022 opětovné pokračování trendu posledních dvou let,“ říká Šulta.

Medián cen automobilů do stáří 5 let

1Q 2022 2Q 2022 Rozdíl

607 221 Kč 599 999 Kč -1,2 %

Medián cen automobilů do stáří 10 let

1Q 2022 2Q 2022 Rozdíl

459 000 Kč 465 000 Kč +1,3 %

Medián nájezdu u automobilů do stáří 5 let

1Q 2022 2Q 2022 Rozdíl

68 051 75 325 +10,7 %

Podíl naftových vozů

1Q 2022 2Q 2022

48 % 50 %

Podíl automatických převodovek

1Q 2022 2Q 2022

44 % 41 %

Top 10 modelů podle pořadí

1Q 2022 2Q 2022
1. Škoda Octavia Škoda Octavia
2. Škoda Fabia Škoda Fabia
3. Škoda Superb Škoda Superb
4. VW Golf VW Golf
5. VW Passat VW Passat
6. Škoda Kodiaq Hyundai i30
7. Škoda Rapid Škoda Kodiaq
8. Škoda Karoq Škoda Rapid
9. Hyundai i30 Škoda Karoq
10. Škoda Scala Škoda Scala

Top 5 značek podle podílu

1Q 2022

Podíl (%)

2Q 2002

Podíl (%)

Škoda

28,7

Škoda

28,6

VW

10,5

VW

11,8

BMW

5,7

Ford

5,8

Ford

5,2

BMW

5,4

Hyundai

4,7

Hyundai

4,3

O analýze trhu společností Carvago.com
Carvago.com analyzovalo data na vybraných evropských trzích v období 1.4. až 30.6. 2022 a porovnalo je s daty analýzy provedené v období 1.1. až 30.3.2022. Analyzované vozy byly registrované jako nové nejpozději v roce 2021 a nejdříve v roce 2011, měly maximální nájezd 200 000 km a minimální 5 000 km.

O společnosti Carvago
Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu pro nákup ojetých automobilů. Evropští zákazníci Carvago tak mohou vybírat z široké nabídky více než 700 000 prověřených ojetých vozů do 10 let stáří a 160 000 najetých kilometrů. Každý automobil prochází nezávislou technickou kontrolou CarAudit a zákazníkům jsou dodávány pouze vozy v perfektním stavu se zárukou na 6 měsíců, kterou lze ještě prodloužit až na pět let, a možností auto bez otázek vrátit do 14 dnů.