Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Sklenička tančí už 30 let

Televizních reklam, které přežijí více než jednu kampaň, není mnoho. Natož aby se promítaly několik desetiletí. „Tančící sklenička“ Rodinného pivovaru Bernard k těm nadčasovým patří, letos je to rovných 30 let od jejího prvního nasazení. Spot se sloganem Bernard – nebezpečná známost je dál na scéně, na podzim se opět objeví ve vysílání.

 

 

Vzniku originální reklamy nepředcházel konkrétní požadavek. Jisté bylo pouze to, že pivovar neměl na výrobu a vysílání mnoho peněz, proto chtěl krátké video, které by se používalo především jako sponzorský vzkaz. „Mívali jsme se dvěma kreativci Lucií Věrčákovou a Miroslavem Bednářem setkání, říkejme jim třeba seance,“ usmívá se při vzpomínce na vznik kultovního spotu spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. „Bavili jsme se, něco jsme vypili, byla dobrá nálada. S nápadem tančící skleničky přišli oni dva. Líbilo se nám to, bylo to pozitivní, nikomu to nic nenutilo, ale vyvolávalo to úsměv a pozitivní emoce.“

Na výrobě spotu se pak pracovalo dlouhé týdny, roztančit sklenici s pivem bylo složité, filmaři tehdy neměli technologické možnosti, které mají dnes. „Výsledek skvěle podpořila hudba, kterou k reklamě složil Hynek Schneider. Líbila se nám natolik, že jsme ji používali i v rozhlasových spotech, a dokonce v telefonní ústředně pivovaru,“ připomněl Stanislav Bernard.

Kdo to mluví

Dobrou volbou byl i výběr jedinečného hlasu Jany Jelínkové, zpěvačky kapely Sto zvířat, která nezaměnitelným způsobem namluvila slogan. „Dodnes se nás lidé ptají, komu ten hlas patří. Dokonce se doma nebo u piva mezi sebou sází, o koho jde a žádají nás o rozhřešení.“

V roce 2020 prošel spot úpravou, aby kvalitativně vyhověl novým vysílacím standardům, ale na obsahu se nic nezměnilo. „Tančící sklenička se většinou líbí, občas někoho naopak dráždí, ale jen málokoho nezaujme. To platí i po 30 letech,“ uzavírá Stanislav Bernard. Tančící sklenička Bernard se na obrazovky vrátí v polovině října 2024.


Tančící sklenička Bernard na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=SBE4sfBcr6Y