Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

S.O.S ARAKAIN v nové reedici!

Poprvé na LP 180 g, na CD a digitálně navíc s raritními bonusy

Po albech Thrash the Trash, Schizofrenie a Apage Satanas se speciální reediční řada, na níž tuzemská metalová legenda Arakain spolupracuje s vydavatelstvím Supraphon, rozrůstá letos na podzim o další položku. Tentokrát se dostalo na album S.O.S (1996), které se podobně jako předchozí tituly dočkalo nového remasteru a vychází (v tomto případě navíc vůbec poprvé) na LP 180 g a také na CD a v digitálních formátech se třemi v mnoha ohledech raritními bonusy.

Nalaďte se videoteaserem: http://y2u.be/n8VVE1rgf1I

Album S.O.S vznikalo v atmosféře rychlého úspěchu sólové produkce Aleše Brichty, který s sebou navíc stáhnul i kytaristu Miroslava Macha. Kapela trochu nevěděla, jak s tím naložit. Kritiky velebily Brichtův návod na přímočaré skladby s hitovým potenciálem a nějaký čas to vypadalo, že to Arakain nepřežije a že Brichta půjde svou cestou,“ vzpomíná zakládající člen Arakainu kytarista Jiří Urban na komplikovanou dobu vzniku S.O.S. Jeho vydání doprovodil pro kapelu ne zcela typický videoklip ke skladbě Páteční flám, který natočila Mirjam Müller Landa.

Kromě zmíněného v rozpoložení samotné skupiny i tuzemské heavymetalové scény jako takové sehrál jistou roli i fakt, že polovina devadesátých let žánru zrovna nepřála. Velké popularitě se v ČR těšily styly jako grunge a crossover, navíc nastupovala elektronická revoluce, a jedním z důsledků tak byl i úbytek diváků na metalových koncertech či stále slabší prodeje desek. I přes všechny nepřízně však Arakain nesložil zbraně.

Autorská dvojice Kub–Urban chtěla dát kapele i fanouškům jako odpověď na stávající situaci společnou produkcí najevo, že jádro Arakainu je silné a bude pracovat dál. Takže navzdory dosavadním zvyklostem jako autory hudby uvedla u všech písní bez rozdílu všechny tři kytaristy – tedy Kub, Mach, Urban. Na desce je tak nejspíš trochu znát rozpolcení ve skupině, což mohlo přispět k tomu, že S.O.S veřejnost i kritika v době vydání přijaly s určitou rezervou,“ vysvětluje Urban.

Ač možná v době vydání S.O.S nedosáhlo takového lesku, jakého by si zasloužilo, má pevné místo v diskografii kapely, a jak naznačují reakce na aktuální reedici, tak i v srdcích fanoušků. I přes celkové zpomalení tempa a příklon ke groove metalu deska nese typický punc tvorby Arakainu. Tomu ostatně odpovídá i skutečnost, že skladby jako Adrian, Loutky nebo Hlas krve byly nebo ještě jsou stálými položkami setlistů koncertů.

Po dobrých zkušenostech se zvukem a podmínkami při natáčení předchozího cover alba Legendy jsme opět dali důvěru ostravskému studiu Citron, kde nahrávka vznikala pod dohledem zvukaře Petra Slezáka během léta a podzimu roku 1995. Zvuk je opravdu kvalitní a pokračuje ve standardu, který kapela nastavila novými zkušenostmi od desky Salto Mortale, včetně precizních instrumentálních výkonů,“ dodává Urban k samotnému nahrávání alba, jímž se Arakain definitivně odmítl podřídit formátu středněproudých rozhlasových stanic i jejich dramaturgů.

Když pak přijde na letošní reedici, objevující se na trhu jen pár měsíců po vydání perfektního jubilejního živáku 40 – O2 universum (Live), samozřejmostí je hned několik specialit. Kromě pečlivého remasteringu všech dvanácti skladeb, které jsou premiérově k dispozici na luxusním „heavy“ LP, zaujmou také tři bonusy jako součást CD a digitální verze. Tím prvním je skladba Vládci strachu z kompilace Spark in the Dark. Druhým je absolutně utajená písnička Zapomenutej bojovník, zachovaná jen na kazetě. Posledním bonusem je pak demonahrávka písně Blázni víry, kterou tehdy nazpíval kytarista Jiří Urban jako takové vodítko pro Aleše Brichtu.

Pro více informací, dalších aktualit z tábora metalové legendy či plánových koncertech sledujte FacebookInstagram Arakainu nebo webové stránky https://arakain.eu/