První svého druhu v České republice: Decathlon otevírá revoluční Fitness and Run Store v Praze
Decathlon přichází s novým konceptem a otevírá první satelitní prodejnu v České republice. Nový formát prodejen se soustředí na zákazníky s konkrétním sportovním zaměřením dle lokalit, ve které se nachází. Přizpůsobuje jim navíc nejen nabídku produktů, ale i celý proces nakupování. Pilotní pobočka Decathlon Fitness and Run Store v OC Arkády Pankrác cílí na běh a fitness. Pokud se koncept osvědčí, plánuje Decathlon jeho rozšíření do dalších měst podle sportovních aktivit, které v dané lokalitě vychází z potřeb zákazníků.
Inovativní koncept: prodejna přizpůsobená lokálním potřebám
Decathlon dosud otevíral své prodejny především na předměstích větších měst, kde byl dostatek prostoru pro rozmanitý sortiment i snadná dostupnost pro zákazníky z okolních oblastí. Nyní však největší světový prodejce sportovního vybavení přichází s novým konceptem menších prodejen, které se zaměřují na konkrétní sportovní aktivity odpovídající lokálním preferencím. Namísto desítek různých sportů se tyto prodejny specializují na ty nejpopulárnější v dané oblasti. Výsledkem je rychlejší a pohodlnější nákup s nabídkou šitou na míru místním sportovcům.
Město v pohybu: Decathlon míří tam, kde se sportuje
Pro testování nového formátu prodejen si Decathlon vybral obchodní centrum na Pankráci, které nabízí ideální podmínky pro ověření konceptu v praxi.
„Arkády Pankrác jsme vybrali strategicky. Tato lokalita patří k největším administrativním centrům v Praze a denně sem do práce míří desítky tisíc lidí. Mnozí z nich se sportu věnují před prací, během oběda nebo po skončení pracovní doby. Běh a fitness jsou přitom jedny z nejdostupnějších a nejčastěji provozovaných aktivit, což nás vedlo k zaměření nabídky této prodejny právě tímto směrem,“ vysvětluje Jan Černý, Customer Experience Leader společnosti Decathlon Česká republika.
Na své si přijdou nejen milovníci fitness a běhu
Pankrácká prodejna se specializuje na běh a fitness, čemuž odpovídá i její zúžený sortiment. Zákazníci zde najdou pečlivě vybranou nabídku produktů pro tyto sporty, ale zároveň mají možnost objednat si jakékoliv sportovní vybavení online nebo přímo v prodejně s doručením na pobočku stejně jako v ostatních prodejnách Decathlonu.
„Zákazníci si mohou sportovní vybavení či další produkty objednat buď pohodlně online, nebo s pomocí našich sportovních poradců přímo na prodejně a následně si svou zásilku vyzvednout na pobočce nebo v některém z našich výdejních míst,“ vysvětluje Jan Černý, Customer Experience Leader společnosti Decathlon Česká republika.
Plány do budoucna
Pokud se pilotní model osvědčí, plánuje Decathlon jeho rozšíření nejen do dalších nákupních center v Praze, ale i do dalších měst v celé České republice. Cílem je přiblížit sportovní vybavení lidem tam, kde lidé tráví většinu svého dne.
O společnosti Decathlon:
Decathlon je globální multispecializovaná sportovní značka pro začátečníky i vrcholové sportovce. Celkově má po celém světě více než 1 700 poboček, zaměstnává 100 000 lidí a jeho týmy pracují již od roku 1976 na naplnění ambice: Sport dostupný všem, s cílem pomoci jim být zdravějšími a šťastnějšími v udržitelné budoucnosti. V České republice má společnost 25 prodejen a přes 1 800 zaměstnanců.