Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

První přeshraniční spolupráce na historické trase expresu Vindobona

Před několika týdny bylo podepsáno Memorandum o spolupráci mezi německou společností SVT Görlitz GmbH a českým Centrem historických vozidel, specializovanou složkou Českých drah pro péči o historická vozidla a organizování nostalgických jízd. Memorandum zajišťuje dlouhodobou spolupráci mezi partnery v několika oblastech.

Legendární byly historické dálkové linky mezi bývalou NDR a ČSSR, které jezdily jako Karlex nebo Karola do Karlových Varů nebo jako Vindobona přes Prahu do Vídně. Tyto linky budou po opravě německé jednotky SVT v roce 2023 nabízeny pro turistickou a charterovou dopravu. Naše deklarovaná spolupráce je založena především na výměně informací o renovaci historických vozidel „Vindobona“. České dráhy budou zajišťovat služby dopravce pro jízdy jednotky SVT na území České republiky. V neposlední řadě budou obě strany vzájemně spolupracovat při realizaci turistických nabídek. Dlouhodobějším záměrem pak je zprovoznění historické Vindobony Českých drah.

Motorová jednotka SVT 18.16 DR je velmi populární také u českých železničních fanoušků. Vlak byl v Československu symbolem elegantních a výjimečných dálkových expresů a díky cestě za železnou oponu měl neobvyklou image. Pro svůj elegantní design si jednotky SVT 18.16 v česku vysloužily přezdívku Delfín.

Spolupráce na projektu historické linky Vindobona má v budoucnosti přispět k evropskému mezinárodnímu porozumění. Za tímto účelem bude vypracován další marketingový koncept s názvem „Historie Vindobony“, který se v Evropě stane spojovacím prvkem historických vlaků mezinárodní osobní dopravy. V souladu s evropskou myšlenkou mohou být do konceptu integrováni i další partneři.

Mgr. Petr Šťáhlavský

tiskový mluvčí ČD

hot-line tiskového oddělení ČD: 724 977 822, press@cd.cz

O společnosti České dráhy, a.s.