Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

První modernizovaný vůz RS 1 už v Lounech

V lounském depu je první modernizovaný vůz typu Stadler RegioShuttle RS1 české řady 841.2 v zelené barvě Ústeckého kraje. České dráhy nasadí celkem 11 motorových vozů na linky U6 Lovosice – Teplice v Čechách a U11 Postoloprty – Lovosice – Litoměřice hor.n. – Česká Lípa, kde nahradily motorové jednotky RegioNova.
Motorové vozy byly vyrobené ve druhé polovině 90. let a nyní prošly modernizací. Cestujícím nabídnou komfortní cestování v bezbariérovém interiéru. Nechybí ani Wi-Fi, zásuvky 230 V a konektory USB pro dobíjení cestovní elektroniky, klimatizace a audiovizuální informační systém. Kapacita vozů je přibližně 70 míst k sezení a maximální rychlost 120 km/h. Ve vozech jsou také plochy pro uložení invalidních vozíků, kočárků a jízdních kol.  


V současné době probíhají nezbytné administrativní kroky předcházející nasazení do provozu s cestujícími, poslední dokončovací úpravy na vozech v depu Českých drah v Lounech a zácvik strojvedoucích. Předpokládané nasazení do provozu s cestujícími je tak v horizontu několika týdnů.
Dalších 11 motorových vozů stejného typu bude modernizováno také pro Pardubický kraj. Nasazeny budou na Českotřebovsku a obslouží například osobní vlaky Svitavy – Žďárec u Skutče, Choceň – Litomyšl nebo Česká Třebová – Moravská Třebová. Vozy na těchto tratích budou jezdit v barvách Pardubického kraje.

S pozdravem

Mgr. Petr Šťáhlavský
tiskový mluvčí