Prostějovská DT – Výhybkárna a strojírna odeslala do Brém poslední část velké tramvajové křižovatky. Celá měří přes 82 metrů a váží 162 tun

V Prostějově dokončili poslední část obří zakázky pro německé Brémy. Na výrobě přes 82 metrů dlouhé a stejně široké tramvajové křižovatky pracovali zaměstnanci společnosti DT-Výhybkárna a strojírna přes půl roku. Poslední díl mohutného dvoukolejného čtyřúhelníku za téměř 2 miliony EUR firma odeslala do Brém na sklonku roku.

Jde o další významnou objednávku z Německa. Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz, Chemnitz a další,“ říká generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka a dodává informace k aktuální zakázce pro Brémy: „V tomto případě se jedná o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek. K samotné instalaci na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse v Brémách, kde nahradí stávající triangl, dojde příští rok na jaře, což pomůže k rozšíření tramvajové sítě ve městě. Myslím, že málo kdo z obyvatel nebo návštěvníků tohoto krásného historického města si uvědomí, že jede po kolejích z moravského Prostějova. Jsme na to patřičně hrdí.“

 

Součástí projektu byly nejen běžné oblouky, ale také:

  • čtyři atypické třícestné výměnové části,
  • osm standardních výměn (R50m),
  • čtyři rozřazovací výměny,
  • čtyřnásobné křížení uprostřed.

Jednotlivé části křižovatky se s přesností na milimetry sestaví a svaří přímo v jedné z montážních hal v Prostějově. Pak se jako nadměrný náklad přepraví na místo a spojí dohromady. Celá křižovatka váží 162 tun. Brémy mají hustou tramvajovou síť a rozhodly se z ní udělat rychlou a moderní páteřní kolejovou dopravu pro město a jeho blízké okolí. „Významně se na tom podílíme i my. Od roku 2015 do současnosti jsme dodali dopravnímu podniku v Brémách (BSAG) žlábkové kolejové konstrukce už na 9 různých projektů. Právě ukončenou zakázku jsme získali na konci loňského roku a realizovali ve výrobě postupně od května do listopadu. Tomu předcházelo několikaměsíční zpracování v konstrukci a technologii. Těší nás, že příští rok na tento úspěch navážeme výrobou dvoukolejného tramvajového trianglu v hodnotě téměř 700 tisíc EUR,“ dodává Marek Smolka.

DT – Výhybkárna a strojírna obhájila certifikát kvality Q1 pro německé Deutsche Bahn

K zákazníkům DT – Výhybkárny a strojírny patří nejen německá města, ale také tamní státní dráhy. Právě v těchto dnech firma obhájila certifikát DB na úrovni Q1. Nejvyšší možný stupeň certifikace znamená, že kvalita produktů z Prostějova odpovídá vysokým standardům pro německou železniční infrastrukturu. V rámci hodnocení DB sleduje i samotný výrobní proces, správnou kalibraci měřidel, dodržování zásad bezpečnosti práce nebo pravidelné údržby strojů a řadu dalších parametrů.