Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ověřili jsme provoz Vectronu s netrakční soupravou Railjet

České dráhy ve spolupráci se společností Siemens Mobility provedly ve dnech 22. až 24. března praktické ověření spolupráce lokomotiv Vectron s netrakční jednotkou Railjet. Cílem zkoušky bylo reálné otestování a doladění spolupráce softwaru na lokomotivách řady 193 Siemens Vectron, které provozují České dráhy, a modrých netrakčních jednotek Railjet ČD. Ověřována byla spolupráce lokomotivy a jednotky jak v taženém tak v sunutém režimu a také součinnost dalších ovládacích prvků včetně např. stranově selektivního ovládání dveří.
Díky ověření spolupráce lokomotiv Vectron a jednotek Railjet můžeme v budoucnosti pružně reagovat na provozní potřeby např. při závadě plánované řady lokomotiv 1216 nebo při nasazení jednotek Railjet jako náhrad za Pendolina nebo InterJety do Ostravy a Chebu,“ uvádí Tomáš Mohr, ředitel odboru provozu osobní dopravy.
Pro testování byla přistavena lokomotiva 193.683 Siemens Vectron pronajatá od společnosti RSL a souprava Railjet č. 01. Dne 22. března probíhaly statické zkoušky v areálu provozního pracoviště Praha jih, následně byla souprava nasazena na vlaky Západní expres (dne 23. března na spoje IC 566 a 557 v úseku Praha – Stříbro – Praha (z důvodu plánované výluky), dne 24. března na spoje IC 566, 559, 560 a 565 v trase Praha – Cheb – Praha)

zdroj:Mgr. Petr Šťáhlavský
tiskový mluvčí

České dráhy, a.s., Generální ředitelství