Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

O dovolenou v Chorvatsku je letos enormní zájem. Do prodeje jdou dodatečné kapacity

26. července 2024

Meziročně o více než 10 % vyšší je letos zájem o dovolenou v Chorvatsku. „Na následující dva týdny jsou kapacity zájezdů a ubytování de facto vyprodány. Na druhou polovinu léta proto dáváme do prodeje dodatečné kapacity ubytování. Jedná se o stovky dodatečných lůžek pro české dovolenkáře na srpen a září,“ říká Blanka Hrubá výkonná ředitelka cestovní kanceláře Travel Family, která je českou jedničkou pro dovolené v Chorvatsku.

Chorvatsku se daří profilovat jako destinace, která oslovuje široké spektrum klientů. Neustále investuje do rozvoje své turistické infrastruktury. Na jedné straně je schopné nabídnout levnější ubytování v tradičních apartmánech a vyhovět klientele, která do Chorvatska jezdí na stejná místa již desítky let, na straně druhé nabízí stále více nových moderních hotelů se stravou v rozsahu all-inlcusive, které lákají zcela novou skupinu návštěvníků,“ dodává Blanka Hrubá.

Po vstupu do schengenské zóny se navíc cestování do Chorvatska výrazně zjednodušilo a ubyla i část dopravních zdržení, která na turisty čekala na hranicích. Chorvatsko tak dokáže nabídnout veškeré typy dovolených – od jednoho dne u moře až po luxusní či tematicky zaměřenou dovolenou ve špičkovém hotelu nebo na luxusní lodi.

Chorvatsko táhne všechny generace dovolenkářů

O tom, že Chorvatsko je dovolenkovou destinací skutečně pro všechny, svědčí věkové složení jeho návštěvníků. Ze statistik cestovní kanceláře Travel Family, která je českou jedničkou na Chorvatsko, vyplývá, že zhruba 61 % všech rekreantů z Česka tvoří lidé do věku 55 let. Největší skupinu, téměř jednu třetinu (30,9 %), představují lidé ve věku 25 – 44 let. Jsou to především rodiče s dětmi, kteří často každoročně tráví dovolenou v Chorvatsku a považují své dovolenkové místo za takový malý kousek Česka u Jadranu. Mnoho z nich tak navazuje na tradici rodinných dovolených, které znají z dětství. Další velká věková skupina tzv. Husákových dětí (45 – 55 let) tvoří přibližně čtvrtinu (25, 2 %) dovolenkářů.

Průměrná cena zájezdů se letos příliš neměnila

Ve srovnání s loňským rokem nedošlo u cen zájezdů k žádnému dramatickému růstu. U zájezdu včetně dopravy a pojištění činí letos průměrná zaplacené cena za osobu cca 9 610 Kč. Loni to bylo přibližně jen o 250 Kč méně. U zájezdů s vlastní dopravou je pak letošní průměrná zaplacená cena na osobu včetně pojištění 7 330 Kč, zatímco v loňském roce to bylo o zhruba 400 – 500 Kč méně. Meziroční cenový nárůst tak není nijak dramatický a pohybuje se v řádu jednotek procent.

Nugal Makarska city Photo Vjeko Begovic.

Co Češi v Chorvatsku nejraději dělají?

Kromě koupání v moři mají Češi v oblibě celodenní lodní výlety, souhrnně označované jako Fish Picnic. „Celodenní plavba začíná brzy ráno a většinou směřuje na některý z blízkých ostrovů,“ popisuje typický výlet lodí delegátka Travel Family Lenka Laus: „Na lodi si klienti užijí tradiční chorvatskou pohostinnost a srdečnou atmosféru. Posádka se stará o to, aby již během cesty tam měli turisté co pít, aby hrála hudba a v případě zájmu mohli výletníci samozřejmě i tančit. Součástí výletu bývá návštěva některého z historických měst, jako je například Korčula, nebo koupání v moři. Buď v jedné z ikonických zátok chorvatských ostrovů, nebo i přímo z lodi. Vždy záleží na destinaci a programu konkrétní plavby.“ Odpoledne kolem 13:00 hodiny se pak turisté vracejí zpět na loď, kde se podává k obědu ryba – většinou pečená makrela se salátem a dalšími přílohami. Cena za takový celodenní výlet je kolem 40 EUR a turisté si jej mohou zakoupit přímo u svého delegáta.

Není to ale jenom Fish Picnic, čeští turisté mají rádi i další atrakce. Například výlety divokou pobřežní krajinou na off-roadech nebo rafting. V případě dětí to jsou nejrůznější vodní a skákací atrakce přímo v moři. K dispozici jsou také elektrokoloběžky či elektrokola pro kratší výlety po pobřeží.

Auto – nejoblíbenější typ dopravy na dovolenou do Chorvatska

Naložit rodinu do vlastního automobilu a vydat se na dovolenou do Chorvatska je stále nejoblíbenější způsob cestování. Až 65 % Čechů dává při cestě do Chorvatska přednost právě vlastní dopravě. 30,3 % pak využije autobus. Zbývajících 5 % připadá na leteckou dopravu, jejíž obliba neustále roste s tím, jak se rozšiřuje nabídka charterových i pravidelných letů mezi Českem a Chorvatskem. Letos na trhu bohužel chybí nabídka přímého vlakového spojení, které v minulosti přepravilo do Chorvatska 5-7 % dovolenkářů.

úvodní snímek:Island Hvar Photo Julien Duval