Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nostalgické jízdy s Rosničkou po Českolipsku

Poslední dubnová sobota bude na Českolipsku ve znamení historických vlaků. České dráhy vypraví během dne parní vlak v čele s lokomotivou Rosničkou (464.202), která uskuteční postupně tři jízdy – z České Lípy do Mimoně, Nového Boru a Blíževedel. Souprava vlaku bude sestavena z deseti historických vozů, které do České Lípy přiveze z Německa parní lokomotiva 50 3678.

První jízda parního vlaku se uskuteční z České Lípy (odj. 12:50) do Mimoně a zpět. Druhá jízda oběma směry se koná mezi Českou Lípou (odj. 14:15) a Novým Borem. Na závěr se parní vlak vydá z České Lípy v 15:22 do Blíževedel a zpět.

V prodeji budou zpáteční jízdenky za jednotnou cenu 200 Kč. Děti do tří let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení. Jízdenky budou v prodeji přímo u vlakového personálu.

Jízdní řád parního vlaku

z České Lípy do Mimoně, Nového Boru a Blíževedel

(30. dubna 2022)

tam

Stanice

zpět

12:50

14:15

15:22

Česká Lípa

13:50

15:03

16:28

13:08

Mimoň

13:30

14:30

Nový Bor

14:50

15:45

Blíževedly

16:05

Z českolipského nádraží bude od 9 do 17 hodin zajištěna kyvadlová doprava do depa, kde si budou zájemci moci prohlédnout výstavu lokomotiv, konkrétně:

  • parní lokomotivu 475.179 (Šlechtična),

  • parní lokomotivu 556.0506 (Štokr),

  • parní lokomotivu 498.112 (Albatros),

  • motorovou lokomotivu T478.3001 (Brejlovec),

  • motorový vůz M131.1130 (Hurvínek).

K těmto vozidlům se přidá ještě německá parní lokomotiva 50 3648, která přiveze desetivozovou historickou soupravu z Cottbusu v Německu. Tento vlak přijede na českolipské hlavní nádraží ve 12:07, a to po trase přes Ebersbach, Rumburk a Jedlovou. Zpět do Německa pak bude tento vlak odjíždět v 18:44 a pojede po stejné trase. V provozu bude také modelové kolejiště.

Parní lokomotiva Rosnička 464.202

Rychlíkové lokomotivy řady 464.2 byly určeny především pro horské tratě. Jedná se o poslední typ parní lokomotivy dodaný ČSD. Byly vyrobeny jen dva prototypy. Jejich vznik již probíhal současně s výrobou elektrických lokomotiv E499.0. Z hospodářských důvodů k sériové výrobě nakonec nedošlo. Lokomotiva 464.202 je dlouhodobě deponována v olomouckém depozitáři ČD Muzea, vzhledem k jeho opravě je aktuálně umístěna v České Lípě a nasazována na různých nostalgických jízdách v ČR.

Podrobnosti k akci jsou na portálu Vlakem na výlet a také na stránkách www.cdnostalgie.cz.

Mgr. Petr Pošta

tiskové oddělení ČD

hotline tiskového oddělení ČD: 724 977 822, press@cd.cz

O společnosti České dráhy, a.s.

Akciová společnost České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťuje základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech došlo k výraznému omlazení vozidlového parku, a to v regionální i dálkové dopravě. Ve snaze zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu investovala firma desítky miliard korun do nákupu a modernizace vozidel.