Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Národní technické muzeum ve spolupráci se ŠKODA AUTO otevřelo výstavu, které je věnována tzv. crash testům

Výstava s názvem Bezpečnost především prezentuje tematiku zkušebních nárazových testů, které u nás byly poprvé uskutečněny v roce 1972 u vozů ŠKODA. Podrobně popisuje jejich historii, technická vybavení pracovišť i současnou podobu testování bezpečnosti vozů ŠKODA AUTO.

V roce 1989 zamřelo při dopravních nehodách na silnicích České socialistické republiky 1389 lidí.  Ačkoliv se výkon osobní i nákladní silniční dopravy na našich silnicích od roku 1989 zvýšil mnohonásobně, zahynulo v loňském roce 2022 při dopravních nehodách na silnicích České republiky ,pouze‘ 468 lidí. Není to tím, že by dnes lidé jezdili lépe či ukázněněji. Hlavním důvodem k tomuto příznivému vývoji je konstrukce moderních automobilů, vyráběných tak, aby v nich lidé případnou nehodu přežili s minimálními důsledky na jejich život a zdraví. Významnou roli při navrhování současných automobilů proto mají zkušební simulované nehody, tzv. crash testy. Na území České republiky se první z nich uskutečnil v květnu 1972 na ruzyňském letišti čelním nárazem automobilu Škoda 100, “ uvedl k tématu výstavy kurátor automobilové sbírky NTM Petr Kožíšek.

Dnešní crashová laboratoř ŠKODA provádí zkoušky podle přísných kritérií koncernu VW a nezávislých sdružení spotřebitelů v Evropě (Euro NCAP) i Austrálii, Indii, Číně, v Latinské Americe a na dalších trzích. Předpisy se stále zpřísňují, pamatuje se i na dříve opomíjené aspekty. V Národním technickém muzeu je vystavena replika původní sestavy vozu Škoda 100 včetně repliky urychlovacího vozíku poháněného párou. Zajímavý je rovněž řez karosérií aktuálního vozu Škoda Octavia. Řez je proveden se zaměřením na bezpečnostní prvky karosérie se zvýrazněním použití ocelového plechu několika různých pevnostních kategorií.

Výstava se koná v Dopravní hale NTM od 25. října 2023 do 26. května 2024