Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Na trať Tábor – Bechyně se vrací Elinka, Léto na Bechyňce bude prodlouženo až do 14. září

Provoz na trati z Tábora do Bechyně o prázdninových sobotách každoročně zpestřují jízdy historických vlaků. Letošní sezóna na trati začala 6. července, od kdy jezdí na vybraných pravidelných spojích soupravy s historickou lokomotivou Bobinkou. Unikátní Křižíkův elektromotorový vůz Elinka ze sbírky Národního technického muzea nasadí České dráhy do provozu od soboty 10. srpna. Jízdy historických vlaků na Bechyňce budou v souvislosti s tím mimořádně prodloužené až do 14. září 2024.

Nejstarší elektrický železniční vůz u nás M 400.001 zvaný Elinka prošel v uplynulém roce náročnou opravou motoru. „Oprava vadného vinutí devadesát let starého motoru vyžadovala velký podíl ruční práce, neboť technologie, kterými bylo původní vinutí vyrobeno, se dnes nepoužívají. Firmě HMF Komárková Teplice, která opravu prováděla, patří za znovuzprovoznění Elinky velký dík,“ říká Zdeňek Řešátko, ředitel Železničního muzea NTM, do jehož sbírky tento unikátní vůz patří.

Vzhledem k tomu, že bude možné nasadit Elinku do provozu až od 10. srpna, domluvili jsme se s kolegy z Národního technického muzea, že zajistíme nostalgické jízdy tohoto vozu nejen o čtyřech srpnových sobotách, ale také 7. a 14. září. Zájemci tak budou mít více příležitostí svézt se tímto historickým unikátem na kolejích,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

V rámci akce Léto na Bechyňce jezdí každou sobotu od 6. července do 14. září 2024 na vybraných pravidelných spojích historický elektrický vlak vedený lokomotivou Bobinkou. V těchto vlacích platí běžný tarif ČD. V historických vozech ze 30. let mají cestující možnost zakoupit si v ČD Minibaru drobné občerstvení, např. studené pivo nebo nealko, teplou kávu nebo čaj, ale i sušenky, croissanty, sušené maso a další pochutiny. Kromě toho si mohou ve vlaku pořídit i drobné upomínkové předměty, pohledy, magnetky nebo průvodce tratí Tábor – Bechyně.

O sobotách od 10. srpna do 14. září se zájemci budou moci na této trati svézt také dvěma páry zvláštních vlaků, na které bude nasazen Křižíkův elektromotorový vůz zvaný Elinka. Z Tábora bude odjíždět vždy v 9:35 a 13:35 hod., na zpáteční jízdu z Bechyně se Elinka vydá v 11:25 a 15:26 hod. Jednosměrné jízdné ve zvláštních historických elektrických vlacích bude stát ve 2. třídě 200 Kč, pro děti od 6 do 15 let 100 Kč, v 1. třídě 250 Kč, pro děti od 6 do 15 let 200 Kč. Jízdenky se prodávají ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD.

Lokálka mezi Táborem a Bechyní patří k jihočeským unikátům. Stala se první železnicí u nás, na které jezdily vlaky poháněné elektřinou. Průkopnickou dráhu navíc zdobí stavitelský klenot – elegantní most Bechyňská duha. U stanic a zastávek na trati se nacházejí jednotlivá zastavení naučné stezky Bechyňka. Informační tabule jsou doplněny mapami s vyznačenými turistickými cíli v okolí. Od jednotlivých zastávek na trati je možné podniknout výlety různé obtížnosti.

V Bechyni stojí za návštěvu opravená remíza, v níž je umístěné modelové kolejiště a je tu vystavena také historická elektrická lokomotiva E 225.001, tzv. Koloběžka, ze sbírky NTM. Remíza bude do konce prázdnin otevřena ještě 10., 17. a 31. srpna, a to od 9:00 do 15:30 hod. Zájemci ji budou moci navštívit navíc také v sobotu 7. září. Vstupné stojí 30 Kč, děti do 6 let mají vstup zdarma.

Detaily o jízdách na Bechyňce jsou na portálu Vlakem na výlet a na webu www.cdnostalgie.cz.

Mgr. Petr Pošta

tiskové oddělení ČD