Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Na planetu myslíme za vás. České dráhy spustily novou kampaň na ekologické cestování vlakem

Víte, jak ušetřit 44,68 kg CO2? Stačí si pro cestu mezi Prahou a Ostravou vybrat vlak místo automobilu. Právě na zdůraznění ekologického aspektu cestování vlakem se zaměřuje nová marketingová kampaň Českých drah, se kterou se od začátku května setkáte v outdooru, on-linu a na sociálních sítích. Součásti je i speciální webová stránka cd.cz/vlakemEKO.

Nová kampaň je výsledkem národního kola soutěže Creative Express, kdy deset týmů mladých profesionálů podniklo cestu vlakem na trase Praha – Bratislava a zpět, aby vytvořili kreativní návrhy na zadání ekologického cestování vlakem. Výsledkem je koncept „Myslete na sebe, na planetu za vás myslíme my.“ z dílny Kristýny Schönové a Adriána Kachmana. „Nová kampaň výborně spojuje benefit pohodlí ve dvou směrech – pohodlí jako možnost využití vlastního času při cestě vlakem a pohodlí ekologického chování, které vám zajistí již samotný výběr vlaku jako dopravního prostředku. Zároveň jsme ocenili vhodnost kampaně pro cílovou skupinu a bezproblémovou realizovatelnost konceptu,“ říká Jakub Otava, ředitel odboru komunikace Českých drah. „Nová kampaň má i jednu zvláštnost – jde o první marketingovou kampaň Českých drah, při které byly využity AI nástroje, v tomto případě pro tvorbu vizuální složky,“ dodává Radka Vlažná, vedoucí oddělení marketingu Českých drah.

České dráhy novou kampaní chtějí zvýšit povědomí veřejnosti o problematice, protože jde o nejudržitelnější způsob hromadné dopravy, a navazují tak na ekologickou kampaň auta versus vlak. V rámci kampaně se lidé dozví, o kolik menší je jejich uhlíková stopa při cestování vlakem mezi velkými českými městy ve srovnání s využitím automobilu.

Železniční doprava je podle analýz vyhodnocujících emise skleníkových plynů a dalšího znečistění našeho životního prostředí např. prachem nebo hlukem nejekologičtějším druhem dopravy při přepravě osob a nákladů. České dráhy budou v příštích letech pokračovat v podstatném snižování emisí skleníkových plynů. K tomu přispívá zavádění moderních, úsporných vlaků, nasazení bateriových vlaků na neelektrizovaných tratích, vlaků s možností rekuperace elektrické energie či dieselových vlaků, které mohou využívat nejnovější verzi ekologických paliv HVO. Elektrické osobní i nákladní vlaky Skupiny České dráhy díky rekuperaci loni vyrobily a do elektrické sítě dodaly téměř 50 000 MWh elektrické energie.

Filip Medelský

tiskový mluvčí ČD