Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Maximum pro titul. Mičánek Motorsport powered by Buggyra je bod od ovládnutí Lamborghini Super Trofeo

Matematika je jasná. Dva závody a v nich je potřeba získat dohromady o jediný bod navíc, než nejbližší konkurenti. To je vzorec, který může týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra přinést poprvé v historii evropský titul v prestižním seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe. Bronislav Formánek a Štefan Rosina o něj budou bojovat už ve čtvrtek a v pátek. „Dali jsme do souboje o titul maximum. V Jerezu jsme byli na privátních testech před dvěma týdny a i teď využíváme každou hodinu, kdy můžeme být na dráze,“ vyjmenovává recept na ovládnutí šampionátu ve třídě PRO-AM manažer týmu Jiří Mičánek jr. Podobně je to i s týmovým Lamborghini Huracán ST EVO2 se startovním číslem 11. To do posledního podniku sezóny Lamborghini Super Trofeo dostane maximum nových dílů. Klíčové dva závody přijdou ve čtvrtek a v pátek. S náskokem 14,5 bodu na posádku Roee Meyuhas – Renaud Kuppens z týmu Boutsen VDS stačí týmu Jiřího Mičánka dojet alespoň v jednom závodu o pozici před soupeři a překročit patnáctibodovou hranici, která se uděluje za první místo. „Budeme se snažit to udělat už ve čtvrtek a titul mít pojištěný. Jdeme do toho s pokorou a maximálně připravení, roli bude hrát ale i štěstí,“ ví Bronislav Formánek.

Trať v Jerezu si po testech pochvaluje, zároveň ale upozorňuje, že bude extrémně těžká na předjíždění. „Opět bude hodně záležet na kvalifikaci, dá se tu jet velmi dobře defenzivně, naopak velmi těžké je předjíždět.“ Až s posvátnou úctou se na boj o titul připravuje Štefan Rosina, dvojnásobný vicemistr Evropy. Jezdec, kterému už dvakrát titul proklouzl mezi prsty. „Přistupuji k tomu s maximální pokorou a uděláme všechno pro to, abychom titul získali. Těším se na to,“ říká zkušený jezdec. Testy v Jerezu mají za sebou i „junioři“, tedy posádka Jáchym Galáš – Matěj Pavlíček startující v kategorii PRO. „Pro mě je Jerez jeden ze tří nejlepších okruhů, které jsem poznal – je rychlý i hodně těžký,“ říká Jáchym Galáš, který si na slavné trati v Andalusii odbyl premiéru právě při testech před dvěma týdny. Spolu s Pavlíčkem bude chtít navázat na umístění v nejlepší desítce z Barcelony.

Vytěžit budou chtít právě z testů, které absolvovali v Jerezu před dvěma týdny. „Oproti tomu, kdy bychom sem přijeli a rovnou nastoupili do volných tréninků, je to výhoda. Na druhou stranu nejsme určitě jediní, kdo tu testoval,“ upozorňuje Galáš. Nadšení z okruhu, kde se aktuálně jezdí MotoGP a dříve zde startovala i F1, sdílí i Matěj Pavlíček. „Bude to pro nás hodně náročné, bude hodně aut, čekají nás čtyři závody. Ale těším se na to a doufám, že v evropské sérii i ve světovém finále se umístíme co nejvýš,“ shrnuje. Připomíná tím, že tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra zůstane v Jerezu i po pátečním finálovém závodu.

O víkendu totiž obě posádky čeká účast ve světovém superfinále, kde se proti sobě postaví ti nejlepší ze tří kontinentálních šampionátů Lamborghini Super Trofeo – kromě evropské elity budou startovní rošt tvořit posádky z Asie a severní Ameriky. Srovnání se světovou konkurencí zatím vyhlížejí spíš juniorští jezdci, kteří nemají v hlavě myšlenky na titul. „Jsem na to srovnání zvědavý – jaký mezi námi bude výkonnostní rozdíl, nebo jestli vůbec nějaký bude,“ říká Galáš. Mistrovští adepti se zatím plně soustředí na poslední závody evropské série. „Světové finále je vždycky výjimečná příležitost postavit se proti jezdcům, které neznáme. Je to specifické závodění, které si můžeme na konec sezóny užít bez myšlenek na body v boji o titul. Těšíme se na to, ale do pátku je to pro nás velmi vzdálená věc a naše pozornost je absolutně zaměřena na poslední podnik evropské větve a souboj o titul,“ uzavírá Jiří Mičánek.