Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Martin Šoltys už je po první etapě maratonské výzvy pátý, Aliyyah Koloc po skvělém startu zpomalil oheň

Po spojených dvou etapách ve formátu Chrono48 začala dnes na Rallye Dakar další náročná zkouška. Posádky Buggyry mají za sebou první část maratonské etapy, při níž není v bivaku povolena asistence. Extrémní navigace vyšla nejlépe pilotovi speciálu Tatra Buggyra EVO3 Martinu Šoltysovi, který se průběžně v hodnocení kamionů posunul na výborné páté místo. Aliyyah Koloc skvěle odstartovala a do třístého kilometru se držela do 20.místa, pak však musela na svém autě Red-Lined REVO T1+ dokonce hasit požár poloosy. „Máme za sebou další extrémně těžkou etapu. Letošní Dakar 2025 dává všem nevídaně zabrat. Struktura všech etap i jejich posloupnost, jsou nesmírně náročné. Náš tým ale zvládá svoji práci výborně a funguje podle očekávání skvěle,“ řekl spokojený šéf Buggyry Martin Koloc. Martin Šoltys, jezdec Tatra Buggyra ZM Racing, se výborně vypořádal s navigačními nástrahami trati dnešní čtvrté etapy. Byl v ní klasifikován pátý. K posunu v celkovém pořadí mu napomohlo i rozhodnutí pořadatelů vyhovět protestu Buggyry.

Díky tomu, že z Martinova času v dvouetapě Chrono48 ubrali po zmatcích s výslednými časy ješte celou hodinu. V první části maratonské prověrky sil závodníků si Aliyyah Koloc z Buggyra ZM Racing vedla výborně, když držela tempo se špičkou, a ještě v druhé polovině etapy se pohybovala do dvacátého místa. Pak však viděli ve zpětných zrcátkách oheň a museli zastavit. Kámen prorazil manžetu na poloose, díky čemuž se zadřela a auto začalo hořet. 20letá pilotka s navigátorem Sébastienem Delaunayem poloosu úspěšně vyměnili a mohli dál pokračovat, což však dnes znamenalo 39. místo v elitní kategorii Ultimate. I tak se díky jinak bezchybné jízdě posunula na průběžné 26. místo. Kupředu se posunul i Karel Poslední v Tatře Phoenix. Dakarský nováček týmu Tatra Buggyra ZM Racing je celkově čtrnáctý, k čemuž mu napomohla dvanáctá etapová příčka.

Aliyyah dnes absolvoval velmi dobrou etapu. Dlouho jela rychle a na úrovní první patnáctky. Ale bohužel 150 km před cílem ztratila 37 minut. Ale bojujeme dál. Horší než časová ztráta, je skutečnost, že zítra bude startovat zezadu. Martin Šoltys jede stabilně v nejlepší pětce. Pokud to udrží, bude mít skvělý základ do druhé poloviny Dakaru. Karel Poslední se jako nováček stále učí a každou etapu je stabilnější. Podle mě může mít před sebou skvělou závodní budoucnost,“ zhodnotil Martin Koloc dosavadní působení závodníků Buggyry na 47. ročníku Rally Dakar.