Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kampaň středních Čech lákala na jaře slovenské a polské turisty

1. 9. 2023, Praha – Na podporu návštěvnosti středních Čech realizovala Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) marketingovou kampaň na Slovensku a v Polsku. Cílem bylo pozvat do regionu turisty ze sousedních zemí, odkud tradičně přijíždí nejvíce hostů. V červnu mohli prezentaci středních Čech v Polsku vidět cestující na varšavském letišti i návštěvníci obchodních center. Na Slovensku se kampaň objevila v průběhu května a června na autobusech nebo v oblíbených magazínech.

Na zahraniční publikum zaměřuje pozornost SCCR dlouhodobě. Jsou to právě hosté ze Slovenska a Polska, kteří patří mezi nejčastější návštěvníky kraje. „Vloni přijelo do kraje 51 tisíc hostů z obou zemí. V první polovině letošního roku to bylo 29 tisíc návštěvníků. Smyslem kampaně bylo upozornit na střední Čechy i jinými kanály, než které doposud Centrála využívala,“ řekl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.

Kampaň ukázala v průběhu jara a léta nejenom památky, přírodní zajímavosti, ale i možnosti, jak trávit ve středních Čechách volný čas nebo dovolenou. Vizuály a spoty nebyly zaměřeny na jedno téma či lokalitu, ale prezentovali sílu zážitků za hranicemi Prahy. Základem pro prezentaci tak byly kvalitní fotografie a videozáběry. „Celá myšlenka kampaně se opírala o největší výhodu středních Čech pro zahraniční návštěvníky, kterou je blízkost Prahy. Benefitem pro cestovatele a turisty je nejen dostupnost regionu z hlavního města, ale také dobrodružná nebo divoká příroda v kontrastu velkoměsta,“ upřesnila Karolína Kratochvílová, vedoucí marketingového oddělení SCCR. Kampaň navíc doplnila i návštěva novinářů z obou zemí, kteří zavítali do středních Čech v rámci připravených press tripů.

Digitální reklamu destinace mohli zaznamenat cestující v odletové hale letiště Frederika Chopina ve Varšavě. Spot středních Čech na 8 plochách viděl v červnu zhruba 1 milion lidí. Letištní část doplnily další plochy ve velkých polských městech s důrazem na příhraniční oblast Slezského a Dolnoslezského vojvodství. Mezi 48 lokalitami byla například města Katowice nebo Jelenia Góra.

Slovenská část kampaně zahrnovala polep 3 autobusů, které jezdí v Bratislavě a Západoslovenském kraji. Zadní i boční strany byly polepeny prezentací středních Čech od května do června. Za tu dobu reklamu vidělo téměř 430 tisíc cestujících a dalších zhruba 1,7 milionu lidí v okolí autobusových zastávek a na trase autobusů. Druhou část slovenské kampaně tvořila tištěná inzerce v nejčtenějších slovenských magazínech se zásahem více než 400 tisíc čtenářů.

Středočeská centrála cestovního ruchu vložila do prezentace v sousedních zemích 1,7 milionu korun. Na podzim plánuje kromě dalších marketingových aktivit i dílčí kampně pro české publikum. Reklama se objeví v metru, příměstských vlacích mezi Prahou a Středočeským krajem nebo ve vlacích SC Pendolino. V září bude o středních Čechách slyšet také na rádiu Blaník.