Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka potvrzuje loajalitu českých zákazníků

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou.

O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s oblibou vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.

 

„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.

Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to, přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.

Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.

Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.

Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.

„Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

 

Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:

  • výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel
  • B2C mediální partneři:

tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství

rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio

  • instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka
  • outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV
  • internetový portál JenŽeny.cz
  • B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE

Speciální partneři:

  • Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR

ALKOHOL BOŽKOV Stock Plzeň-Božkov

BALENÉ VODY MAGNESIA Mattoni 1873

ČISTICÍ PROSTŘEDKY SAVO Unilever ČR

ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY LINDT Lindt & Sprüngli

DÁMSKÁ HYGIENA ALWAYS Procter & Gamble Czech Republic

DEKORATIVNÍ KOSMETIKA DERMACOL Dermacol

DĚTSKÁ VÝŽIVA HIPP Hipp Czech

DĚTSKÉ PLENY PAMPERS Procter & Gamble Czech Republic

E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO

NAHŘÍVANÝ TABÁK IQOS Philip Morris ČR

FUNKČNÍ NÁPOJE ISOSTAR Esatrade

HOLENÍ GILLETTE Procter & Gamble Czech Republic

HRAČKY FIGURKY IGRÁČEK EFKO-karton

KONDOMY DUREX Reckitt Benckiser (ostatní)

KOŘENÍ VITANA Orkla Foods Česko a Slovensko

KRMIVA PRO KOČKY WHISKAS Mars Czech

KRMIVA PRO PSY BRIT Vafo Praha

MASO A UZENINY KOSTELECKÉ UZENINY Kostelecké uzeniny

PIVO A PIVNÍ NÁPOJE PILSNER URQUELL Plzeňský Prazdroj

PRACÍ PROSTŘEDKY ARIEL Procter & Gamble Czech Republic

PRIVÁTNÍ ZNAČKY PENNY Penny Market

PROSTŘEDKY NA MYTÍ

NÁDOBÍ JAR Procter & Gamble Czech Republic

STAVEBNICE LEGO LEGO Trading

SYCENÉ NEALKO NÁPOJE KOFOLA Kofola ČeskoSlovensko

TABÁKOVÉ VÝROBKY MARLBORO Philip Morris ČR

TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ

KOSMETIKA NIVEA Beiersdorf

VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ

POTRAVINY GARDEN GOURMET Nestlé Česko

VÍNA TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE Templářské sklepy Čejkovice

VLASOVÁ KOSMETIKA HEAD & SHOULDERS Procter & Gamble Czech Republic

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR

ČERPACÍ STANICE TANK ONO Tank ONO

E-SHOP S POTRAVINAMI ROHLÍK.CZ Velká pecka

HOBBYMARKETY OBI OBI

OČNÍ OPTIKY GRANDOPTICAL GrandVision CZ

PARFUMERIE NOTINO Notino

PRODEJCI DROGERIE DM DROGERIE dm drogerie markt

PRODEJCI ELEKTRA DATART HP Tronic Zlín

PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ RŮŽOVÝ SLON Růžový slon

PRODEJCI KNIH KNIHY DOBROVSKÝ DOBROVSKÝ

PRODEJCI LÉČIV DR. MAX Česká Lékárna Holding

PRODEJCI NÁBYTKU IKEA IKEA Česká republika

PRODEJCI OBUVI DEICHMANN Deichmann-Obuv

PRODEJCI ODĚVŮ H&M H&M Hennes & Mauritz CZ

PRODEJCI POTRAVIN LIDL Lidl Česká republika

PRODEJCI POTŘEB PRO

ZVÍŘATA SUPER ZOO Plaček Group

PRODEJCI ROSTLINNÉ

KOSMETIKY YVES ROCHER YVES ROCHER

PRODEJCI SPORTOVNÍHO

VYBAVENÍ SPORTISIMO Sportisimo

PRODEJCI ŠPERKŮ SWAROVSKI Swarovski Bohemia

Q-COMMERCE Foodora Delivery Hero Czech Republic

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR

BALÍKOVÉ SLUŽBY ZÁSILKOVNA Zásilkovna

BANKY ČESKÁ SPOŘITELNA Česká spořitelna

CESTOVNÍ KANCELÁŘE A

AGENTURY ČEDOK Čedok

DODAVATELÉ ENERGIÍ SKUPINA ČEZ Skupina ČEZ

JAZYKOVÉ ŠKOLY BRITISH COUNCIL BRITISH COUNCIL

KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY MEDICOM CLINIC Medicom Clinic

KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ

STUDIA SIKO SIKO KOUPELNY

OČNÍ KLINIKY GEMINI Gemini oční klinika

POJIŠŤOVNY GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA

POSKYTOVATELÉ

DOPRAVNÍCH SLUŽEB ČESKÉ DRÁHY České dráhy

POSKYTOVATELÉ

TELEFONNÍCH A

INTERNETOVÝCH SLUŽEB T-MOBILE T-Mobile Czech Republic

QUICK-SERVICE RESTAURANT MCDONALD’S McDonald’s Česká republika

REALITNÍ KANCELÁŘE M&M REALITY M&M reality holding

SÁZKOVÉ KANCELÁŘE TIPSPORT Tipsport

SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ EUC EUC

SROVNÁVACÍ PORTÁLY

POJIŠTĚNÍ SROVNEJTO.CZ Srovnejto.cz

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR

DERMOKOSMETIKA VICHY L’Oréal Česká republika

DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM SUDOCREM Teva Pharmaceuticals CR

DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY RAKYTNÍČEK TEREZIA COMPANY

DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU PREVENTAN Neuraxpharm Bohemia

PÉČE O OČI VISINE Kenvue

PROBIOTIKA BIOPRON Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU STREPSILS Reckitt Benckiser (pharma)

PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ

A SVALŮ VOLTAREN Haleon

PŘÍPRAVKY NA KAŠEL STOPTUSSIN Teva Pharmaceuticals CR

PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI GS CONDRO GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS CR

PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE CANESTEN Bayer

PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ URINAL Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU PROSTENAL Stada Pharma CZ

PŘÍPRAVKY NA RÝMU OLYNTH Kenvue

PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ

PROBLÉMY RENNIE Bayer

VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY FORESTO Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST IBALGIN Opella Healthcare Czech

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A

NACHLAZENÍ PARALEN GRIP Opella Healthcare Czech

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR

BETONOVÉ PRVKY BEST BEST

ČÍSTIČKY VZDUCHU IONIC-CARE HÖGNER

ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ BOSCH Robert Bosch odbytová

FASÁDNÍ SYSTÉMY WEBER Saint-Gobain Construction Products CZ

MALÉ SPOTŘEBIČE ETA ETA

MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA PATTEX Henkel ČR

OSOBNÍ AUTOMOBILY ŠKODA Škoda Auto

PNEUMATIKY BARUM Continental Barum

ROBOTICKÉ VYSAVAČE ROWENTA Groupe SEB Česká republika

STŘEŠNÍ KRYTINY BMI BRAMAC BMI střešní a hydroizolační systémy

STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A

PŘÍSLUŠENSTVÍ THULE Thule

VODOVODNÍ BATERIE GROHE GROHE ČR

ZAHRADNÍ TECHNIKA MOUNTFIELD Mountfield

ZDICÍ MATERIÁLY YTONG Xella CZ

foto: 3x nejdůvěryhodnější značka , 3x Petr Brodecký