Jižní Čechy se poprvé intenzivně prezentovaly v Polsku, návštěvnost stránek strmě vylétla
S velmi příznivým ohlasem rekordních osmdesáti tisíc návštěvníků dvoudenního Pikniku nad Odrou, který se uplynulý víkend konal v polském Štětíně, se setkala velká prezentace Jihočeského kraje. Ten se tradičních jarních městských slavností letos účastnil jako partnerský region a představil jižní Čechy v centru hlavního města Západopomořanského vojvodství.
Nábřežní promenádu Waly Chrobrego zaplnily stánky městských slavností 7. a 8. května. Celá jedna část byla věnována prezentacím domácích i zahraničních regionů, kterým letos vévodily jižní Čechy. Návštěvníci slavností tak mohli přeneseně i doslova ochutnat, co náš region nabízí.
„Připravili jsme opravdu důkladné představení našeho regionu v celkem pěti stáncích a na velkoplošné obrazovce, k tomu jsme servírovali bramboračku, zelňáky a Budvar,“ přibližuje ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.
JCCR se cíleně zaměřila na představení toho, co v této části Polska příliš neznají, tedy historických památek, lesů, pěších stezek a cyklostezek. Své stánky měly na místě Alšova jihočeská galerie a Jihočeské muzeum, atmosféru doladila Venkovská dudácká kapela Bedrník. Paralelně běžela online a rádiová kampaň, na velmi konkrétní bázi se neslo setkání českých touroperátorů s polskými cestovními kancelářemi.
Prezentace jižních Čech měla velký úspěch i díky výborné spolupráci s polským zahraničním zastoupením národní agentury CzechTourism, a to jak při přípravách, tak i přímo v místě konání.
Souběžně s představením nabídky cestovního ruchu byla připravena také jednání v rovině politické reprezentace. „Poláci a Češi jsou si v mnohém velmi podobní, proto jsme osobně pozvali vedení Západopomořanského vojvodství již na konec léta na naši největší agrovýstavu Země živitelka,“ upřesňuje náměstek jihočeského hejtmana Pavel Hroch.
„V době po covidu je nutné nacházet nové příležitosti, a Polsko se nám jeví v tomto ohledu jako velmi potenciální. Návštěvnost webu jižní Čechy, kde jsme připravili polskou jazykovou variantu, v těchto dnech vylétla naprosto strmě, a to až třicetkrát více než v dnech předchozích. Proto v této formě propagace hodláme pokračovat a doufáme, že se naše první takto velká prezentace kraje v Polsku odrazí také v reálných příjezdech,“ říká Petr Soukup.
Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
_____________________________________________________________________________________________
Kontakt:
Jihočeská centrála cestovního ruchu
www.jccr.cz, www.jiznicechy.cz, tel.: +420 387 201 283, e-mail: info@jccr.cz
Mgr. Petr Soukup, ředitel
e-mail: soukup@jccr.cz, tel.: +420 602 032 095
Bc. Ondřej Flemr, vedoucí oddělení zahraničního cestovního ruchu
e-mail: flemr@jccr.cz, tel.: +420 727 889 979
Ing. Jana Píchová, marketing
e-mail: pichova@jccr.cz, tel.: +420 605 236 801