Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Historickými vlaky na tradiční jízdy do Lednice

Již tuto sobotu 29. dubna začíná pravidelná sezóna nostalgických jízd na trati z Břeclavi do Lednice. Milovníci železnice se mohou těšit na oblíbený motorový vláček Hurvínek, který České dráhy vypraví každou sobotu, neděli a ve státní svátky od konce dubna až do začátku září. Ve dvou termínech pak motoráček nahradí historická souprava s parní lokomotivou Skaličák. Vedle zážitku z jízdy historickými vlaky mohou cestující spojit výlet například s návštěvou Lednicko-valtického areálu.

Motorový vlak Hurvínek bude jezdit o víkendech a svátcích od 29. dubna do 3. září 2023. Ve dvou termínech, o sobotách 20. května a 9. září, vystřídá motoráček na trati parní lokomotiva Skaličák, která potáhne historické vozy Rybáky a historický restaurační vůz. České dráhy vypraví vždy čtyři vlaky z Břeclavi do Lednice a zpět.

Vedle zážitku z jízdy historickým vlakem čeká na návštěvníky spousta dalších atrakcí. Navštívit mohou např. Lednicko-valtický areál, lednická muzea nebo mohou podniknout vyhlídkovou jízdu historickým „busíkem“ Praga RND po Lednici. Ten pojede v době jízdy parního vlaku a bude odjíždět od lednického nádraží v 9:55, 11:55 a 13:45.

Obec Lednice, která bývá právem nazývána perlou jižní Moravy, návštěvníkům nabízí spoustou přírodních i kulturních památek, kolonády, rybníky a řadu drobných romantických staveb. V okolí zámku se nachází nejrozsáhlejší parkově upravená krajina na světě, která je zapsána na seznam světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO. Lednický zámek je pak jedním z nejkrásnějších komplexů anglické novogotiky v Evropě.

Jízdní řád historických vlaků Břeclav – Lednice a zpět

(platí o sobotách, nedělích a svátcích od 29. dubna do 9. září 2023)

tam

stanice

zpět

9:23

11:23

13:11

15:11

Břeclav

10:47

12:47

14:37

16:38

9:30

11:30

13:18

15:18

Boří les

10:43

12:43

14:33

16:33

9:34

11:35

13:23

15:23

Poštorná

10:36

12:36

14:26

16:26

9:38

11:38

13:26

15:26

Charvátská Nová Ves

10:32

12:32

14:22

16:22

9:45

11:46

13:34

15:34

Lednice rybníky

10:25

12:25

14:15

16:15

9:49

11:50

13:38

15:38

Lednice

10:20

12:20

14:10

16:10

Před plánovanou návštěvou, danou akcí nebo jízdou doporučujeme ověřit si aktuální informace na internetových stránkách www.cdnostalgie.cz.

Jízdné v nostalgických vlacích do Lednice

Motoráček Hurvínek

  • Jednosměrné jízdné: 60 Kč

  • Přeprava jízdního kola: 50 Kč

  • Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč

Parní vlak

  • Jednosměrné jízdné: 140 Kč

  • Zpáteční jízdné: 260 Kč

  • Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč

Motorový vůz Hurvínek (M 131.1)

Poválečný motorový vůz pro lokálky, který získal svou přezdívku zřejmě podle dřevěného interiéru, ovládání pomocí lanek nebo velkých návěstních světel. V letech 1948 – 1956 bylo vyrobeno 549 kusů těchto vozů. V provozu byly velmi oblíbené pro svou jednoduchost a spolehlivost. Využívány byly ještě začátkem 90. let. Mnoho strojů se dochovalo na vlečkách jako posunovací lokomotivy, jiné byly přestavěny na prohlídkové vozy trakčního vedení.

Parní lokomotiva Skaličak (433.001)

Tyto univerzální lokomotivy byly určené pro místní dráhy. Celá série byla vyrobena v roce 1948 jako pokračování nejmodernější verze jejich předchůdkyň, lokomotiv řady 423.0. Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák (podle deponie ve Skalici nad Svitavou). Poslední byly zrušeny v roce 1980.

Vanda Rajnochová

tisková mluvčí ČD

foto: Josef Vendolský a Milan Vojtek