Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Do hodnocení cesty vlakem ČD se zapojily už statisíce cestujících

Už dva roky České dráhy získávají od cestujících zpětnou vazbu týkající se spokojenosti s jejich cestou vlakem. V aplikaci Můj vlak mohou zákazníci prostřednictvím hvězdiček hodnotit jak celkový dojem z jízdy, tak jednotlivé služby spojené s cestou. Národní dopravce od listopadu 2022 obdržel dohromady více než půl milionu hodnocení, která se v celkovém součtu trvale drží na čtyřech z pěti hvězdiček.

V aplikaci Můj vlak se do hodnocení cesty za uplynulé dva roky zapojilo 134 tisíc zákazníků Českých drah, kteří dohromady odeslali více než 550 tisíc hodnocení. „To je velmi vysoké číslo a jsme moc rádi za to, že si cestující udělají na odeslání zpětné vazby čas, patří jim za to poděkování. Díky hodnocení máme představu o tom, v jakých oblastech jsou zákazníci spokojení a kde jsou naopak rezervy. Zároveň nás těší, že celkové hodnocení je dlouhodobě na pozitivních hodnotách. Věřím, že k tomu přispívají nová moderní vozidla, která v posledních měsících míří na koleje, i neustálé vylepšovaní online služeb, především aplikace Můj vlak,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Největší spokojenost evidujeme s nákupem jízdních dokladů a s přístupem vlakového personálu. Tady se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,5 hvězdiček. Pozitivní zpětnou vazbu, tedy čtyři až pět hvězdiček, odešle 90 procent uživatelů. Mezi další hodnocená kritéria patří čistota vlaků, jejich kapacita a dodržení jízdního řádu. „To vše nám ve výsledku vytváří celkový obraz o zkušenosti zákazníka s Českými drahami, kdy na začátku je nákup jízdenky a na konci pak příjezd do cílové stanice. Každý měsíc nám cestující odešlou v průměru kolem dvaceti tisíc hodnocení,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Podněty ke zlepšení České dráhy evidují u kapacity vlaků a dodržení jízdního řádu. I v tomto ohledu se národní dopravce snaží o zlepšení situace. V případě, že mají ČD díky rezervačnímu systému informace o naplnění kapacity vlaků, tak pokud je to možné, spoje posilují. Dopravce zároveň v e-shopu a aplikaci Můj vlak zavedl novinku, tzv. semafor, který graficky zobrazuje u dálkových vlaků jejich předpokládanou obsazenost. Cestující si tak případně mohou zvolit jiný, méně obsazený vlak.

Pokud jde o jednotlivé linky dálkové dopravy, mezi nejlépe hodnocené patří linky R15 Praha – Cheb a vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem.