De Baar kopal v dunách a zajel pátý nejlepší čas.

Aliyyah Koloc místo heveru použila kameny Pilotka Buggyra ZM Racing Aliyyah Koloc se po dni volna vrátila do klání v elitní automobilové třídě Ultimate 30. místem v dnešní etapě. V celkovém pořadí je vinou technických problémů v úvodu soutěže na začátku čtvrté desítky. Piloti Tatra Buggyra ZM Racing se nevzdávají a na Rally Dakar stále bojují o co nejlepší denní umístění. V dnešní sedmé etapě zajel Pascar de Baar v Tatře Buggyra EVO3 pátý nejrychlejší čas. Bohužel oběma Tatrám Phoenix, které pilotují Jaroslav Valtr a Daniel Stiblík, se nevyhnuly technické trable a jsou stále na trati. Všechny tři posádky jsou mimo absolutní pořadí, v rámci Dakar Experience bojují o etapové umístění. Pilotka Buggyra ZM Racing Aliyyah Koloc se po dni volna vrátila do klání v elitní automobilové třídě Ultimate 30. místem v dnešní etapě. V celkovém pořadí je vinou technických problémů v úvodu soutěže na začátku čtvrté desítky. Pascal de Baar byl z profilu dnešního souboje se saúdskoarabským terénem nadšený. „Takové etapy se mi líbí. Těžká, tvrdá, pár dun. Byla technická, ne moc náročná

. Na takové tratě člověk čeká celý rok. Museli jsme dávat velký pozor na pneumatiky. S navigací jsme měli problém. Chyběly nám dva way pointy, ale to už nemusím teď tolik hlídat. Dojížděli jsme už za tmy, ale to bylo v pohodě,“ uvedl Nizozemec. Jeho palubní mechanik Tomáš Šikola popsal, jak náročné bylo v dunách měnit pneumatiku: „V dunách jsme udělali defekt na pravé přední gumě. Takže to nebyla výměna kolem pěti minut, ale strávili jsme BUGGYRA ORGANISATION – Emirates Towers, Sheikh Zayed Road; P.O. BOX 31303, Dubai U.A.E.. – 2 – tam poměrně hodně času. V písku nešlo auto zvednout. Dvacet minut jsme museli házet písek a udělat si díru. Nebylo to vůbec jednoduché.“ Ani Aliyyah Koloc se nevyhnuly defekty, přesto mohla být spokojená s tím, že se do bivaku dostala ještě za světla.

„Sedmá etapa byla hodně dlouhá a kamenitá.

Ale nechyběly ani duny, byla pestrá. Měli jsme dva defekty, jeden patnáct kilometrů před koncem. Měli jsme problém s heverem, takže výměna pneumatiky trvala mnohem déle, než bývá zvykem. Na jednom místě jsme se trochu zdrželi a na začátku jsme dlouho bloudili. Dneska jsme toho měli dost, ale jsme rádi, že jsme dojeli za světla,“ řekla teprve 19letá závodnice. Navigátor Sébastien Delaunay popsal, jak si posádka poradila s poruchou zvedáku. „Hever nefungoval. Museli jsme nasbírat spoustu kamenů, z nich udělat stojan a dát auto na něj. Až když bylo kolo ve vzduchu, mohli jsme ho vyměnit,“ vysvětlil Francouz.