Cestování v digitální éře. Na konferenci ve středních Čechách se sešli odborníci na cestovní ruch

v Hotelu SEN Senohraby se v úterý 5. listopadu konal druhý ročník Středočeského fóra cestovního ruchu, které pořádala Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) a Střední Čechy Convention Bureau. Mezi hlavní témata fóra s podtitulem Cestování v digitální éře patřil marketing destinace Střední Čechy, gastronomie v cestovním ruchu nebo využití moderních technologií a digitalizace. Záštitu nad konferencí převzala hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.  

 

Žijeme v digitálním světě a moderní technologie už dávno nejsou jen záležitostí mladých. Vývoj je nezastavitelný a úspěšný je ten, kdo jej využije. Tento přístup se stále více propisuje i do cestovního ruchu. V rámci cestování jsme zvyklí využívat moderní aplikace, vyhledávat tipy na výlety i služby na sítích. Velkým tématem je také cestování bez bariér. Je to oblast, kde máme v Česku ještě co dohánět. Je to i jedna z oblastí, které bych se ráda věnovala více, i když už dnes podporujeme některé projekty. Je důležité, aby služby byly dostupné pro všechny a s různými potřebami,” řekla na fóru Petra Pecková, hejtmanka Středočeského kraje. 

 

Celodenním programem konference provázel zkušený moderátor Jakub Železný. V dopoledním bloku hosty přivítal také Václav Švenda, radní pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Středočeského kraje nebo Tereza Hofmanová, zástupkyně Czech Convention Bureau – hlavního partnera letošního fóra. Dalším bodem programu bylo vystoupení ředitele SCCR Jakuba Kulhánka, který účastníkům přiblížil činnost své organizace. Na jeho řeč navázala vedoucí marketingu Veronika Štičková a projektový manažer Jakub Nachtigal, kteří hosty nechali nahlédnout pod pokličku marketingového oddělení SCCR. Společně představili, jak se jim daří dostávat destinaci Střední Čechy do povědomí veřejnosti a ukázali i některé úspěšné kampaně.  

 

Stejně jako vloni nechyběl na fóru Petr Janeček z Institutu turismu CzechTourism, který přítomným nabídl data za individuální ubytovací zařízení v regionu a věnoval se současnému stavu kapacit ubytovacích zařízení ve středních Čechách i metodě získávaní dat formou digitálního scanu.  

 

Na téma budování inovačního ekosystému v kraji se zaměřil David Laryš ze Středočeského inovačního centra. Cílem jeho prezentace bylo ukázat výhody fungování inovačního ekosystému, jehož cílem je spolupráce subjektů i zdrojů, což usnadňuje vznik nových produktů či myšlenek. 

 

Velkým tématem letošního fóra bylo cestování bez bariér. Tým spolku Disway ukázal výhody aplikace, která usnadňuje cestování v Česku lidem se zdravotním omezením. O příběhy cestování bez bariér se podělila i Lída Harcubová se svojí dcerou Marií, která je upoutána na vozík. Působivě vyprávěly o svých cestách po pěti kontinentech. 

 

Na komplexní téma, kterým je udržitelnost v cestovním ruchu, se v závěru dopoledního bloku zaměřila Tereza Kadlecová, zástupkyně CzechTourism. Uvedla úspěšné příklady z praxe v zahraničí a trendy v této oblasti. 

 

Inspirativní vhled do výhod využívání umělé inteligence předala účastníkům Anna Bohoněk, která AI v praxi školí pro vzdělávací platformu ELAI (European Leadership & Academic Institute). Uvedla praktické příklady využití a formy, jak může umělá inteligence pomoci nejen v cestovním ruchu.   

 

Středočeské fórum cestovního ruchu zakončil vstup Lukáše Hejlíka, herce a autora gastromapy. Podnětnou diskuzí s moderátorem Jakubem Železným prozkoumali vliv gastronomie na cestovní ruch. 

 

Inspirace a networking byly hlavním cílem letošního ročníku fóra, které přilákalo nejen experty z různých oborů, ale i podnikatele z cestovního ruchu ve středních Čechách.  Věřím, že toto setkání nabídlo spoustu tipů, které přispějí k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v regionu, což posílí i návštěvnost kraje. Rád bych také poděkoval všem řečníkům, partnerům, moderátorovi i hostům. Už nyní se těším na setkání v příštím roce,“ dodal Jakub Kulhánek, ředitel SCCR. 

 

Organizátorem konference byla Středočeská centrála cestovního ruchu a Střední Čechy Convention Bureau. Partnery konference byly Czech Convention Bureau, Institut turismu agentury CzechTourism, Středočeské inovační centrum a Středočeský kraj.