Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Česko sklidilo úspěch na FITUR Madrid 2025, zájem Španělů o tuzemsko trvá

(Praha 29. ledna 2025) FITUR Madrid 2025, největší veletrh cestovního ruchu pro španělsky mluvící země, letos přivítal rekordních 255 tisíc návštěvníků. Mezi vystavovateli nechyběl ani český stánek. Společně s desítkou dalších partnerů z tuzemska prezentovali zástupci České centrály cestovního ruchu – CzechTourism profesionálům i zájemcům z řad široké veřejnosti zdejší regiony, aby ještě více zvýšili zájem Španělů o naši zem. V roce 2023 do Česka zavítalo více než 226 tisíc španělských turistů, kteří u nás strávili v průměru téměř čtyři dny. FITUR tak nabídl ideální platformu k posílení spolupráce se španělskými touroperátory a dalšímu rozvoji incomingového turismu.

FITUR Madrid patří mezi strategické veletrhy, které nabízejí jedinečnou možnost oslovit klíčové partnery, zástupce cestovních kanceláří i tisku. Na letošním ročníku se prezentovalo 9,5 tisíce firem ze 156 zemí. Jedním z klíčových témat byla udržitelnost a inovace v cestovním ruchu, tedy diverzifikace turismu, snižování sezónnosti a využití nových technologií pro efektivnější správu destinací.

„V rámci naší komunikační strategie mimo jiné propagujeme i udržitelný turismus, který přináší prospěch regionům a zároveň zachovává jedinečnost destinace pro budoucí generace. Aktivně pracujeme na tom, aby se turisté ze Španělska vydávali také mimo hlavní město a objevovali méně známé, ale neméně atraktivní lokality,“ říká ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.

Český stánek: Klíčový bod pro odborníky i novináře

Na téměř 100 m2 prezentovali zástupci agentury CzechTourism naši zemi nejen jako destinaci, která stojí za návštěvu, ale také aktivně podporovali navazování a udržování profesních kontaktů mezi českými a španělskými subjekty. Na místě Česko reprezentovalo, kromě České centrály cestovního ruchu, dalších deset spoluvystavovatelů. Mezi nimi přední incomingové cestovní kanceláře (DZK, Isalex, Jerome Travel, Mucha Praga, La Boheme, Torres de Praga), letecká společnost Smartwings, letecký broker Air Consulting a Fashion Arena Prague Outlet. Krásy jižních Čech představila v Madridu Jihočeská centrála cestovního ruchu. Česká expozice sklidila velký zájem jak ze strany návštěvníků a profesionálů, tak i tisku a tvůrců online obsahu.

Jedním z hlavních témat naší propagace byla významná výročí v letošním roce, jako například 30 let od zapsání Kutné Hory na seznam UNESCO, 30 let RunCzech Maratonu nebo 80 let mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Maximálně jsme využili tuto příležitost k intenzivní prezentaci těchto událostí ve španělských médiích,“ shrnuje ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism ve Španělsku Markéta Lehečková a dodává: „Španělsko je pro český cestovní ruch důležitým trhem s rostoucím potenciálem. CzechTourism zde aktivně prezentuje nejen Prahu, ale i širší nabídku regionálních zážitků, které španělské turisty čím dál více zajímají.“

CzechTourism posiluje zájem Španělů o Česko

Pro španělské turisty je Česko oblíbenou destinací. V roce 2019 jich tuzemsko navštívilo 262 tisíc a strávili u nás přes 717 tisíc nocí. O čtyři roky později celkový počet cestovatelů ze Španělska sice klesl na 226 tisíc, ale prodloužili si dobu pobytu, kterou v tuzemsku tráví. Aktuálně jsou to téměř 4 dny. Loni od ledna do září (poslední dostupná data) k nám zamířilo přes 195 tisíc Španělů. Nejčastěji míří do Prahy, Jihomoravského a Karlovarského kraje. Nejdéle zůstávají na Olomoucku (8,8 dní). Tento trend potvrzuje rostoucí zájem o české regiony mimo hlavní turistické trasy.

Španělé mají rádi jídlo a rádi ochutnávají nové pokrmy, proto i u nás často vyhledávají gastro zážitky. Patří mezi národy, které jezdí za kulturou, navštěvují koncerty, líbí se jim opera, balet nebo třeba černé divadlo. Zvýšit jejich zájem o tuzemsko pomáhá propagace zaměřená na zdejší památky zapsané v UNESCO, hrady či zámky. V posledniích letech se před pobytem v Česku i během něj, zajímají o naši přírodu a možnosti aktivního turismu, kdy preferují zejména hiking nebo cyklistiku.

CzechTourism dlouhodobě pracuje na posilování image Česka ve Španělsku, například prostřednictvím strategických mediálních kampaní, spolupráce s tvůrci online obsahu a prezentací českých regionů na specializovaných akcích. V rámci FITUR proběhlo už několik klíčových jednání s velkými touroperátory a cestovními kancelářemi, které mají potenciál přivést do Česka další tisíce návštěvníků z této země.

Rekordní FITUR: 45. ročník přilákal desetitisíce profesionálů

FITUR Madrid letos oslavil 45. ročník. Od 22. do 26. ledna 2025 přivítal 155 000 profesionálů cestovního ruchu a přes 100 000 návštěvníků z řad veřejnosti. Celkem se v devíti pavilonech představilo 884 vystavovatelů a 9 500 firem ze 156 zemí světa. Partnerskou zemí ročníku byla Brazílie.