Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

České dráhy mají už všechny letos plánované Vectrony

České dráhy převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Naplnil se tak letošní plán, který počítal s dodáním 12 strojů. Dalších 22 nových Vectronů dodá leasingová společnost Českým drahám v roce 2024. Naplní se tak celý rámcový kontrakt na pronájem až 50 moderních interoperabilních lokomotiv z produkce firmy Siemens Mobility.

Intenzivně pokračujeme v přípravě na zavedení výhradního provozu ETCS na našich koridorech. Vedle retrofitů na stávajících vozidlech pořizujeme i nové lokomotivy a jednotky, které jsou již z výroby vybaveny pro provoz pod dohledem ETCS. Součástí našeho plánu je také pořízení nových lokomotiv Siemens Vectron. Po převzetí posledních letos plánovaných strojů jich nyní provozujeme už 39 a v roce 2024 plánujeme převzít dalších 22 strojů. Od 1. ledna 2025 tak pokryjeme potřebu provozu na všech koridorech provozovaných pod výhradním dohledem ETCS,“ říká k převzetí nových lokomotiv Siemens Vectron Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Hned od začátku nového jízdního řádu 2024 jsme nachystali pro lokomotivy Siemens Vectron 34 turnusových dní a denně ujede tato řada v našich službách přes 32 000 kilometrů. To jsou například tři čtvrtiny délky rovníku kolem Země. Největší denní běhy Vectronů překračují 1 300 kilometrů a jezdíme s nimi od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť,“ připomíná nasazení lokomotiv Siemens Vectron Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu.

Nově převzaté stroje 193.574 a 193.578 zasáhnou ještě do předvánoční dopravy a budou zařazeny do oběhů s ostatními Vectrony. České dráhy nyní provozují celkem 39 lokomotiv Siemens Vectron. Deset lokomotiv je pronajatých od společnosti ELL, 28 lokomotiv pochází z pronájmu u společnosti RSL a jeden stroj je v majetku Českých drah. Lokomotivy jsou doma v pražském depu ve Vršovicích. Nejvíce najeto mají nejdéle provozované lokomotivy z pronájmu od ELL. V průměru připadá na každou z těchto lokomotiv 1,7 milionu kilometrů, nejaktivnější z nich pak překročily proběh 1,8 milionu kilometrů.

České dráhy využívají lokomotivy Siemens Vectron v dálkové dopravě na spojích Berliner z Prahy do Flensburgu, Kielu, Hamburku a Berlína, Canopus do Lipska, Metropolitan do Budapešti, na vlacích Západní expres, Krušnohor a Slovácký expres z Prahy přes Plzeň do Chebu, z Chebu do Ústí nad Labem a z Ústí nad Labem do Prahy a také z Prahy do Starého Města u Uh. Hradiště. Lokomotivy jezdí také v čele vlaků Praha – Ostrava – Žilina, Bohumín – Varšava nebo Budapešť – Břeclav – Bohumín – Varšava.

Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6,4 MW. Určeny jsou pro provoz na tratích s trakční soustavou 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vybaveny jsou vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. České dráhy je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Vedle pronajatých lokomotiv si dalších 50 strojů do svého vlastnictví objednaly u společnosti Siemens Mobility v provedení pro rychlost 230 km/h.

Petr Šťáhlavský

tiskový mluvčí ČD