Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Česká a moravská vína zaznamenala úspěch na vinařské soutěži v Japonsku

Praha, 8. 4. 2025: Výsledky 12. ročníku mezinárodní vinařské soutěže Sakura Wine Awards 2025, která se uskutečnila na konci ledna v Tokiu, byly zveřejněny. V letošním roce se do této přehlídky po několikaleté odmlce zapojili i vinaři z České republiky. Jejich vína získala hned několik prestižních ocenění. Z celkem 31 přihlášených obdrželo medaili 20 vzorků, z toho 5 vín bylo oceněno medailí Silver, 13 medailí Gold a 1 Double Gold. Vzorek Bohemia Sekt Brut Prestige obdržel nejvyšší trofej Diamond Trophy. Účast tuzemských vinařů proběhla za finanční podpory Vinařského fondu a organizačního zajištění Národního vinařského centra s podporou Ministerstva zemědělství.

Do-letosniho-rocniku-bylo-prihlaseno-3-962-vin-ze-36-zemi-sveta

 Medailí Silver byly oceněny vzorky z Vinařství Obelisk, VÍNO J. Stávek, Vitis Strážnice a Vinařství Jiří Uherek, medailí Gold vzorky z Vinařství Svoboda, Mikrosvín Mikulov, Zámecké vinařství Bzenec, Thaya, Bohemia Sekt a VÍNO J. Stávek, medaili Double Gold získalo Vinařství Obelisk a Diamond Trophy přivezl Bohemia Sekt Brut Prestige. Nejvyšší diamantovou trofej přitom z téměř 4 000 přihlášených vín obdrželo pouze 64 vzorků, což podtrhuje význam úspěchu pro české vinařství.

Vedle výše uvedených ocenění uspěla tuzemská vína také ve čtyřech mimořádných kategoriích, a sice v kategorii „Nejlepší párování s japonskou kuchyní – sushi“ (Vinařství Svoboda, Sylvánské zelené 2022), „Dezertní víno“ (Vinařství Obelisk, Ryzlink Rýnský 2023) a „Méně známé odrůdy na japonském trhu“ (VÍNO J. Stávek, Bílá Frankovka 2023; Mikrosvín Mikulov, Pálava 2023). 

Sakura Women Wine Awards platí za největší vinařskou soutěž v Asii. Do letošního ročníku bylo přihlášeno 3 962 vín ze 36 zemí světa. V Japonsku, jež je pátým největším dovozcem vína na světě a druhým největším v Asii, je získání oficiálního ocenění důležitým faktorem, který může pomoci úspěchu produktu na trhu. 

Vzorek-Bohemia-Sekt-Brut-Prestige-obdrzel-nejvyssi-trofej-Diamond-Trophy

Prezentace českých a moravských vín na Velvyslanectví České republiky v Tokiu

Dalším významným činitelem je ale i povědomí zákazníka o dané zemi a regionu. Právě proto uspořádalo Ministerstvo zemědělství ČR ve spolupráci s Národním vinařským centrem a Vinařským fondem ČR ve dnech 29.-30. ledna 2025 sérii mistrovských kurzů českých a moravských vín na Velvyslanectví České republiky v Tokiu. Masterclass vedla Národní someliérka Klára Kollárová, jež japonskému odbornému publiku prezentovala jak vína, která jsou již na japonském trhu k dostání, tak i produkty těch vinařů, kteří mají o tento trh zájem do budoucna. Kurzů se účastnilo celkem 90 osob z řad importérů, zástupců maloobchodu, someliérů či novinářů. 

O akci byl následně publikován článek v japonském periodiku Shuhan News a dotkla se jí rovněž reportáž místní televizní stanice Fuji TV. V návaznosti na Masterclass bylo rovněž zahájeno několik obchodních jednání ohledně dovozu nových značek vín do Japonska.

 

 

 

 

 

 

 

O Vinařském fondu
Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské,“ tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín. Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).

https://www.vinazmoravyvinazcech.cz/cs

https://www.vinozodpovedne.cz/