ČD vypraví historické vlaky v rámci Šumavského léta s párou
Malebnou krajinou Národního parku Šumava a šumavským podhůřím bude i letos jezdit historický vlak. Nostalgické jízdy v rámci Šumavského léta s párou jsou připravené na soboty a neděle od 1. do 16. července. Soupravou s parní lokomotivou Kafemlejnek (310.093) a historickými osobními vozy se zájemci budou moci svézt z Volar do Lenory a zpět, druhá jízda pak bude o sobotách směřovat z Volar do Nové Pece a v neděli pak do Nového Údolí. Zahajovací jízda je však naplánovaná již na tento čtvrtek 29. června z Českých Budějovic do Kájova. Poslední parní vlak pak vyrazí na trasu 17. července a zájemce sveze z Nové Pece do Kájova.
První historický vlak v čele s lokomotivou Kafemlejnek vyrazí na trasu už ve čtvrtek 29. června. Vlak bude odjíždět v 16:38 z Českých Budějovic, pojede přes Boršov nad Vltavou, Křemži, Zlatou Korunu a Český Krumlov do cílové stanice v Kájově, kam dojede v 19:05. Vlak pojede tento den jen v tomto směru.
Hlavní část Šumavského parního léta je naplánovaná mezi 1. a 16. červencem. O sobotách a nedělích v tomto období vyrazí parní vlak po romantických tratích vedoucích hlubokými šumavskými hvozdy. Souprava s lokomotivou Kafemlejnek a historickými vozy řady Ci bude začínat vždy ve Volarech, odkud dopoledne zajede do Lenory a vrátí se zpět. Po poledni bude vlak z Volar pokračovat směrem na Černý Kříž, odkud se o sobotách vydá do Nové Pece a v neděli pak do Nového Údolí těsně u hranice s Bavorskem. Odpoledne se pak souprava vrátí zpět do Volar. Na pondělí 17. července je pak naplánovaná závěrečná jízda z Nové Pece do Kájova.
Kromě samotné jízdy vlakem si můžou cestující naplánovat třeba pěší výlet z Lenory kolem Soumarského rašeliniště do Volar, výstup ze Stožce nebo Černého Kříže ke Stožecké kapli anebo prohlídku volarského muzea s expozicí Železniční kancelář, která poukazuje na příjezd prvního vlaku do Volar. V Novém Údolí pak zejména děti mohou obdivovat výstavu „Klostermannova Šumava“, plnou skřítků a pohádkových bytostí. Ve vlaku je zařazen i bufetový vůz.
Jízdní řád parního vlaku České Budějovice – Kájov a zpět (platí 29. června 2023) | |
České Budějovice | 16:38 |
Boršov nad Vltavou | 16:54 |
Křemže | 17:53 |
Zlatá Koruna | 18:12 |
Český Krumlov | 18:53 |
Kájov | 19:05 |
Jízdní řád parního vlaku Volary – Lenora a zpět (platí 1., 2., 8., 9., 15. a 16. července 2023) | ||
tam | stanice | zpět |
09:35 | Volary | 10:37 |
09:56 | Lenora | 10:16 |
Jízdní řád parního vlaku Volary – Nová Pec a zpět (platí v sobotu 1., 8. a 15. července 2023) | ||
tam | stanice | zpět |
12:30 | Volary | 15:25 |
13:00 | Černý Kříž | 15:10 |
13:25 | Nová Pec | 14:26 |
Jízdní řád parního vlaku Volary – Nové Údolí a zpět (platí v neděli 2., 9. a 16. července 2023) | ||
tam | stanice | zpět |
12:06 | Volary | 15:12 |
12:21 | Černý Kříž | 14:57 |
12:32 | Stožec | 14:45 |
12:43 | Nové Údolí | 14:31 |
Jízdní řád parního vlaku Nová Pec – Kájov (platí 17. července 2023) | |
Nová Pec | 13:24 |
Horná Planá | 13:42 |
Černá v Pošumaví | 13:54 – 14:30 |
Polná na Šumavě | 15:22 |
Hořice na Šumavě | 15:41 |
Kájov | 16:02 |
Jízdné v rámci Šumavského léta s párou
Jízdenky do parních vlaků jsou v předprodeji ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD. Zbylé jízdenky se budou prodávat přímo ve vlaku.
Úsek České Budějovice – Kájov
- České Budějovice – Kájov (základní cena): 500 Kč
- České Budějovice – Kájov (děti od 6 do 15 let): 250 Kč
Úsek Volary – Lenora
V prodeji budou pouze zpáteční jízdenky:
- Volary – Lenora a zpět (základní cena): 300 Kč
- Volary – Lenora a zpět (děti od 6 do 15 let): 150 Kč
Úsek Volary – Nová Pec / Nové Údolí
V prodeji budou pouze zpáteční jízdenky:
- Volary – Nová Pec nebo naopak (základní cena): 500 Kč
- Volary – Nová Pec nebo naopak (děti od 6 do 15 let): 250 Kč
- Volary – Nové Údolí (základní cena): 500 Kč
- Volary – Nové Údolí (děti od 6 do 15 let): 250 Kč
Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení.
Parní lokomotiva „Kafemlejnek“ (310.093)
Kafemlejnky byly nejrozšířenějšími lokomotivami našich lokálek. Později dosluhovaly na posunu v malých stanicích, výtopnách a vlečkách. Vyráběly se přes 35 let v počtu nejméně 300 kusů ve většině lokomotivek Rakousko-Uherska. Některé ve službě vydržely až do ukončení parního provozu. Většina byla zachráněna díky umístění na podstavec, jako památka nebo se dochovaly na vlečkách.
Podrobnosti k akci jsou k dispozici v porálu Vlakem na výlet a www.cdnostalgie.cz.
Mgr. Petr Pošta
tiskové oddělení ČD
hotline tiskového oddělení ČD: 724 977 822
e-mail: press@cd.cz