Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aliyyah Koloc se vyrovnala slavnému Sainzovi.

Valtr a de Baar dojeli v nejlepší pětce Prologem o délce 27 kilometru začala v Al-Ula letošní Rally Dakar. Při své dakarské premiéře v elitním voze třídy Ultimate se Aliyyah Koloc dokázala vyrovnat takové legendě, jakou je trojnásobný vítěz slavné soutěže Carlos Sainz. Teprve 19letá pilotka dnes zajela na sekundu sejný čas jako „El Matador“ a patřila jí 35. pozice. V kategorii kamionů obsadil Jaroslav Valtr čtvrté místo a Pascal de Baar v další Tatře skončil na pátém místě. Nováček Daniel Stiblík byl klasifikován jako čtyřiadvacátý.

Aliyyah vystoupila ze svého speciálu Red-Lined REVO T1+ s úsměvem na tváři. „Jsem spokojená s tím, jak jsme si vedli. Udělali jsme pár chyb, na tom chceme zapracovat. S novým autem se cítím dobře a těším se na zítřejší první etapu. Prolog byl docela rychlý a soupeři jsou velmi vyrovnaní. Na trati bylo hodně kolejí, takže navigace nebyla problém,“ řekla mladá závodnice. Tomu, že se vyrovnala svým časem Sainzovi, nechtěla nejdřív vůbec věřit. „To není vůbec špatné. Carlos Sainz je legenda a úžasný jezdec. Takže zajet čas jako on je samozřejmě velmi pěkné. Ale budu se snažit soustředit na sebe a prostě se každý den zlepšovat a pak uvidíme, kde skončíme,“ dodala Aliyyah Koloc. Jaroslav Valtr byl z trojice Tater v barvách Buggyry dnes nejrychlejší.

„Prolog byl úžasný, trať nám seděla. Na trati jsme bojovali, hledali jsme si cestu a myslím, že jsme jeli moc pěkně. Musíme neustále hledat stopu. Jedeme úplně mimo stopu, kterou jedou ostatní kamiony. Bojujeme s tím, ale zvládáme to dobře,“ prohlásil v cíli. BUGGYRA ORGANISATION – Emirates Towers, Sheikh Zayed Road; P.O. BOX 31303, Dubai U.A.E.. – 2 – Pascal de Baar si první měřené kilometry v Tatře Buggyra EVO3 užíval. „Bylo to jako sen. Auto jelo skvěle. Prolog byl krátký, ale těžký s velkým množstvím zatáček a kopců. Tatra jela perfektně. Páté místo je s úplně novým kamionem skvělá výchozí pozice.

Musíme si zvyknout na elektronický roadbook, ale Šiki nám hodně pomáhá,“ řekl nizozemský jezdec. „Na začátek nám dali pořádně zabrat. Byly tam velké hluboké písky. Vyzkoušeli jsme všechno, co jsme potřebovali. Samozřejmě musíme vychytat nějaké mušky, ale podvozkově Tatra fungovala perfektně,“ dodal Tomáš „Šiki“ Šikola, který v de Baarově posádce plní roli palubního mechanika. „Byla to moje první zkušenost s pískem.

Na jedné duně jsme trochu zapadli a ztratili pět sekund. Ale jinak jsme nadšení,“ uvedl dakarský premiant Daniel Stiblík. O tom, jak je život na nejtěžší rally světa náročný, svědčí povzdech sportovního ředitele Buggyry Robina Dolejše: „První čtyři dny před Dakarem jsou nejdelší a ty další jsou ještě delší. Takže jsme se moc nevyspali a nevyspíme.