Češi kupují dovolené na příští léto. Jsou ochotni utrácet více peněz a jsou stejně nároční jako Němci či Rakušané

Češi začali ve velkém rezervovat zájezdy na příští letní sezónu. Vědí, že právě brzkým nákupem mohou získat řadu výhod. Jde zejména o největší výběr z oblíbených kapacit ubytování, které nejsou na začátku prodeje ještě zaplněny, a také o výhodnější ceny. Právě na podzim, na úplný start prodeje zájezdů na další letní sezónu, mají zákazníci možnost čerpat výhody tzv. Early Booking slev (sleva za brzkou rezervaci), které u mnoha hotelů mohou dosahovat výše až 30 – 40 % z běžné ceny. Další výhodou jsou pak například snížené rezervační zálohy či pobyt dětí zdarma. U Travel Family je to navíc zdarma asistenční lékařská služba Travel Medik pro ty, kdo si takto dopředu rezervují dovolenou na příští léto.

Ten, kdo si chce vybrat své oblíbené místo, termín či konkrétní hotel a chce výrazně ušetřit, by si měl dovolenou rezervovat ideálně do konce listopadu. V tomto období je největší výběr a jsou k dispozici také nejlepší cenové nabídky,“ říká Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family a dodává: „Platí to například i o destinacích, jako je Chorvatsko, které podobně jako jiné přímořské destinace šlo letos do předprodeje výrazně dříve a aktuálně je již rezervováno přibližně 8 % pobytů na příští letní sezónu 2025.“

Ceny nerostou, Češi nakupují a nebojí se utrácet za dovolené

Ve srovnání s letošním rokem zájezdy na příští rok nijak zásadně nezdražují. Výjimkou mohou být pouze některé země, jako je například Černá Hora, kde dochází ke zvýšení sazby DPH z 15 % na 23 %. Ale ani zde se neočekává žádný dramatický nárůst. Například u Chorvatska jsou ceny zájezdů pro příští rok více méně na stejné úrovni jako letos a nepředpokládá se ani obecně výrazný nárůst dalších cen v Chorvatsku. Inflace v září v Chorvatsku dosáhla pouhých 1,6 %, a byla tak nejnižší od března 2021.

Zákazníci přesto utrácejí více. Ve srovnání s letošním rokem se průměrná zaplacená cena na jednu smlouvu zvýšila přibližně o 20 %. A to nikoli z důvodu vyšší ceny, ale především díky tomu, že Češi nakupují kvalitnější ubytování nebo větší rozsah služeb. Češi se přestali bát utrácet a naplno se vrátil nákupní apetit. Letní sezóna 2025 by mohla být z hlediska útrat za dovolenou rekordní,“ odhaduje Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.

Český standard – využít plný rozsah služeb a zážitků

Češi se ve svých dovolenkových zvyklostech dotáhli na úroveň turistů z Německa či Rakouska. Na svých dovolených nešetří a jsou ochotní utrácet podobně jako Němci či Rakušané a jednoznačně preferují pobyty s vysokým rozsahem služeb. Během dovolených si dopřávají řadu fakultativních služeb. 35 % Čechů si například při nákupu dovolených pořizuje doplňkové cestovní pojištění, dokupují si rezervace konkrétních míst, občerstvení během cesty a naprostým standardem je to, že kromě pobytu v místě dovolené pak Češi absolvují 1-2 fakultativní výlety, které si kupují buď dopředu během rezervace dovolené přímo v cestovní kanceláři ještě před odjezdem nebo na místě například u delegáta.

Nová nabídka zájezdů do Řecka a Turecka

V návaznosti na vývoj poptávky rozšiřuje pro sezónu 2025 Travel Family nabídku zájezdů do Řecka. Nově jdou do prodeje také například nejpopulárnější osmidenní pobyty ve čtyřhvězdičkových hotelech v režimu all-inclusive na ostrově Rhodos – ideální pro rodiny s dětmi. Do prodeje jdou také pobyty v dalších řeckých destinacích, jako jsou Karpathos, Parga či Kréta a další.

Od 1. listopadu pak dá Travel Family do prodeje novinku, a to zájezdy na Tureckou riviéru s přímými lety z Prahy, Ostravy a Brna do turecké Antalye a s plným rozsahem služeb all-inclusive v nejlepších pěti a čtyřhvězdičkových hotelech na Turecké riviéře.