Premiéra týmu Buggyra ZM Racing:

V Maroku budou závodit otec a dcera Kolocovi Tým Buggyra ZM Racing čeká další velká výzva. Poprvé se její piloti speciálů Red-Lined zúčastní náročné Rally du Maroc, která je tvrdou generálkou na lednový Dakar. A není to jediná premiéra. Aliyyah Koloc, která se vrátí za volant po zdravotní pauze, bude poprvé závodit se svým otcem Martinem Kolocem.

Zatímco Martin Koloc usedne do vozu Red-Lined T1+ s turbem a bude bojovat v kategorii Open, jeho dcera – v dálkových soutěžích mnohem zkušenější – pojede se speciálem Red-Lined T1+ ve třídě FIA Ultimate. Na Rallye du Maroc budou mít oba možnost vyzkoušet si podobné podmínky jako na Rally Dakar. Dvacetiletá Aliyyah Koloc se představí po letní závodní přestávce způsobené plánovanou operací. „Bylo to dlouhá pauza, kterou jsem potřebovala na zotavení. Teď už jsem ale připravená a netrpělivá se opět vrátit za volant. Moc se těším se na závodění s tátou. V létě absolvoval dvě rally, v Maďarsku a Polsku, ale já jsem nemohla v té době závodit.

V Maroku se tedy pokusím překonat jeho časy, i když má rychlejší auto,“ řekla usměvavá Aliyyah, kterou bude opět navigovat zkušený francouzský kopilot Sébastien Delauney. Martin Koloc, otec Aliyyah a šéf Buggyry v jedné osobě, se ujme závodního volantu letos už potřetí. Po soutěžích Baja Hungary a Baja Poland pro něj bude závodění v dunách premiérou. „Naším hlavním cílem startu v Maroku je potvrdit správnost cesty našeho vývoje a toho, co jsme dosáhli při testování v průběhu roku. Samozřejmě chceme nasbírat co nejvíce zkušeností v dunách.

Tedy v terénu, který je podobný tomu, co nás čeká na Dakaru,“ prohlásil Martin. Martin Koloc bude mít k dispozici vůz, který je na rozdíl od osmiválce speciálu Aliyyah poháněn turbodmychadlem. „Rozhodli jsme se vzít na Rallye du Maroc vůz Red-Lined GTR s turbem, abychom otestovali jeho chování v závodních podmínkách, zejména v dunách. Vůz je na začátku vývoje. Tato rally je pro nás velmi důležitá pro to, abychom se mohli rozhodnout, zda na Dakaru přejdeme na vůz poháněný turbodmychadlem, nebo zda zůstaneme u osmiválce.

Je sice méně výkonný, ale v současné fázi pravděpodobně spolehlivější. Pro Aliyyah by bylo ideální závodit na Dakaru s vozem Lined T1+ GTR, protože by se tak dostala na stejnou úroveň jako ostatní vozy kategorie T1+ s turbem. Ale především musíme v Maroku shromáždit spoustu dat, abychom se mohli rozhodnout,“ vysvětlil Martin Koloc důležitost marocké soutěže.

Kolocovým spolujezdcem bude David Schovánek, který na Dakaru navigoval už i Martina Šoltyse v kamionu Tatra. V jedné posádce se s bossem Buggyry sejdou poprvé. Před soutěží absolvovali spoustu testovacích kilometrů, takže se dokázali sehrát. „Davidovu kariéru sleduji už dlouho, takže nepochybuji o tom, že se nám se nám bude v autě dobře spolupracovat. Bude to také poprvé, co se sejdeme v kabině vozu kategorii T1+, ale v létě jsme toho spolu hodně testovali, takže jsme připraveni,“ dodal Martin Koloc. Rally du Maroc se koná od 6. do 11. října. Nejdůležitější zkouška pro jezdce a stroje před lednovou Rally Dakar bude měřit 2 468 kilometrů, z toho 1 512 kilometrů budou tvořit měřené speciálky.