Na Budějovicku uvařili pivo na podporu cestovního ruchu a pivní stezky

Pivní speciál Budějčák již podruhé pomáhá propagovat cestovní ruch na Budějovicku a také místní pivovary a tradici. Limitovaná várka piva vznikla ve Výzkumném a výukovém minipivovaru FZT na Jihočeské univerzitě a s místními sládky jí uvařili zástupci turistické oblasti Budějovicko, jako součást letní kampaně. Autorem etikety je Českobudějovický umělec DOBS. Plechovky budou k dostání v Infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a v Galerii Panská 1, čepovaný ve studentském klubu Kampa od 12. července.

Pivní stezka Budějovicko sdružuje 11 malých i velkých pivovarů v turistické oblasti Budějovicko a pomáhá turistům v orientaci při návštěvě regionu, informuje o možnostech prohlídek pivovarů a ochutnávce vyráběných piv. V rámci kampaně na její propagaci vznikla již podruhé limitovaná várka letního speciálu, který nese jméno Budějčák. “Cestování za gastronomickými zážitky a lokálními produkty je v současné době obrovským trendem a pivo je samozřejmě nedílnou součástí. Zároveň je pivovarnictví pro oblast Budějovicka důležité téma, které chceme komunikovat v rámci propagace cestovního ruchu a netradiční kampaň s pivem Budějčák nám s touto komunikací pomáhá,” říká ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský.

Letní speciál Budějčák je za studena chmelený světlý ležák. Stejně jako v loňském roce, kdy měla tato kampaň premiéru, ho uvařili sládci Výzkumného a výukového minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. “Pivo vzniklo ve velmi limitované várce 400 litrů. Nevnímáme ho jako produkt, ale jako symbol pivovarnické tradice, který má upozornit na celou řadu skvělých piv, která se na Budějovicku, a v celých jižních Čechách vaří. Pokud tedy nestihnete ochutnat přímo Budějčáka, vůbec to nevadí, protože na pivní stezce je vždycky z čeho vybírat,” popisuje strategii marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko Vojen Smíšek.

K dispozici bude pivo od pátku 12. července v půllitrových plechovkách na infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a také v Galerii Panská 1. Čepované do skla ho pak mohou zájemci ochutnat také od pátku ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Etiketa pro sběratele

Návrh etikety letošní várky Budějčáka si vzal na starosti lokální umělec DOBS, který je známý svými velkoplošnými muraly na budovách ve městě, ale také volnou tvorbou, která jsou k vidění právě v Galerii Panská 1 v centru Budějovic. Jeho tvorba vychází z graffitti, čímž se inspiroval také design plechovky. Ten vychází z jeho obrazu s názvem “Hello, my name is DOBS. Spolupráci s umělci plánují manažeři z Budějovicka i do budoucích let. “Rádi bychom vytvořili sérii s různými designy etiket, která bude zajímavá také pro pivní sběratele,” dodává Vojen Smíšek. Samostatné etikety pro sběratele budou už letos k dispozici na prodejních místech spolu s pivem.

Všech 11 pivovarů sdružených Pivní stezkou Budějovicko naleznete na ​​bit.ly/pivnistezka

Ve spolupráci

Vojen Smíšek

manažer marketingu destinace Budějovicko